archiwum GRUPAI 2021/2022
LETNIE ZABAWY W OGRODZIE
URODZINY
W ostatnim, przedwakacyjnym miesiącu w naszej grupie obchodziliśmy urodziny dzieci urodzonych w czerwcu, lipcu i sierpniu. Dzieci zaśpiewały solenizantkom "Sto lat", złożyły życzenia oraz wspólnie bawiły się i tańczyły w rytmie ulubionych piosenek.
Mareczku, Jessico, Kubusiu O-ski, Kacperku i Kubusiu B. życzymy Wam wszystkiego najlepszego!
Tematy tygodniowe realizowane w czerwcu w grupie I:
- ŚWIĘTO DZIECI.
- KOLORY LATA.
- CZYM PODRÓŻUJEMY?
- LATO, LATO, CO TY NA TO?
- WAKACJE.
Cele ogólne:
- Poznanie zwyczaju obchodzenia Dnia Dziecka. Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz reguł zabawy. Kształtowanie szacunku i życzliwości do dzieci z różnych stron świata, wzbogacanie wiadomości na temat życia ludzi na różnych kontynentach.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów. Dostarczanie dzieciom różnorodnych doświadczeń, utrwalających umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów.
- Zapoznanie dzieci ze środkami transportu lądowego, wodnego i powietrznego. Wzbogacenie słownictwa związanego z transportem.
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie latem. Poznanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata.
- Poznawanie wybranych regionów Polski: morze, góry. Dzielenie się swoimi planami wakacyjnymi – budowanie wypowiedzi w sposób zrozumiały dla otoczenia.
PIOSENKA „RAZEM Z LATEM”
sł. U. Piotrowska muz. M. Melnicka - Sypko
1.Chodzi złote lato
w kapeluszu z kwiatów.
W rękach ma latawiec,
biega z nim po trawie.
Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.
2. Czasem dla ochłody
lato zjada lody.
Zjada je powoli,
gardło go nie boli.
Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.
WIERSZ „WAKACJE”
I. Salach
Pojedziemy na wakacje
razem z mamą, razem z tatą.
Zabierzemy piłkę, namiot
i skakankę. Co ty na to?
Słońce, woda, las już czeka.
Wszystkie dzieci woła.
Zabawimy się wesoło
DZIEŃ RODZINY
URODZINY MAJ
Po raz kolejny w naszej grupie obchodziiliśmy urodzinki. W miłej atmosferze, wśród radości i wesołej zabawy naszym jubilatom przedszkolaki złozyły życzenia i zaśpiewały tradycyjne Sto lat. Było bardzo wesoło i wszyscy wspaniale się bawili.
Najlepsze życzenia urodzinowe dla Oliwki i Antosia!
WIZYTA W BIBLIOTECE
ŚWIĘTA MAJOWE
Tematy tygodniowe realizowane w maju w grupie I:
1. MIESZKAM W POLSCE.
2. MAJOWA ŁĄKA.
3. MUZYKA JEST WSZĘDZIE.
4. MOJA RODZINA.
Cele ogólne:
- Kształtowanie tożsamości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Polska. Zapoznanie z symbolami narodowymi: flaga, godło.
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną. Rozpoznawanie zwierząt żyjących na łące i podawanie ich nazw. Rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego.
- Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej oraz umiejętności rozróżniania barwy dźwięków. Zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi. Utrwalanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych. Wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne.
- Budzenie uczucia przywiązania do rodziców i szacunku dla nich. Określanie stopnia pokrewieństwa między członkami rodziny. Poznanie codziennych obowiązków rodziców.
WIERSZ „KATECHIZM POLSKIEGO DZIECKA”
Władysław Bełza
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
PIOSENKA „ŻYCZENIA DLA MAMY I TATY”
muz. E. Jancewicz, sł. A. Karpińka
1. Kochana moja mamo,
gdy wstałam dzisiaj rano
powiedział mi mój mis,
że święto twoje dziś.
Więc sama się ubiorę,
posprzątam też wieczorem,
za wszystkie miłe dni
dziś podziękuje Ci.
Ref: Dużo słońca życzę Ci
i radosnych wszystkich dni.
Zdrowia przez calutki rok,
niech zmartwienia pożre
smok, smok, smok!
2. Dziś samochody swoje
poustawiałem w kole
niech trąbią tra-ta-ta,
że święto tata ma.
Choć jeżdżę jak Kubica,
to wyścig dam ci wygrać,
kolejkę moją dziś
pożyczyć mogę ci.
Ref: Dużo słońca życzę Ci...
URODZINY KWIECIEŃ
W kwietniu świętowaliśmy czwarte urodziny Natalki. Dzieci zaśpiewały "Sto lat", złożyły życzenia oraz wspólnie bawiły się z chustą animacyjną.
Natalko życzymy Ci wszystkiego najlepszego!!!
Tematy tygodniowe realizowane w kwietniu w grupie I:
1. ZWIERZĘTA Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA.
2. NADCHODZI WIELKANOC.
3. DBAMY O ZIEMIĘ.
4. KSIĄŻKI, KSIĄŻECZKI.
Cele ogólne:
- Poznanie zwierząt z wiejskiego podwórka. Rozpoznawanie dorosłych i młodych zwierząt oraz podawanie ich nazw. Rozumienie korzyści, jakie człowiek odnosi z hodowli zwierząt.
- Poznanie tradycji związanych z Wielkanocą. Zachęcanie do czynnego udziału w przygotowaniach do świąt.
- Kształtowanie świadomości ekologicznej - jak postępować aby chronić środowisko naturalne. Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość otoczenia. Uwrażliwianie na utrzymywanie porządku oraz segregację śmieci.
- Rozwijanie zainteresowania książką. Zrozumienie, że książki dostarczają wiedzy i pozwalają miło spędzić czas. Poznanie pracy bibliotekarza. Wdrażanie do szanowania książek.
WIERSZ: „MAŁY EKOLOG”
Mateusz Mojsak
Lubię dbać o środowisko,
i wiem o nim prawie wszystko:
gaszę światło w toalecie,
by nie brakło go na świecie.
Jeżdżę tylko na rowerze,
bo to służy atmosferze,
nie marnuję także wody,
by świat zdrowy był i młody.
PIOSENKA: „U NAS NA PODWÓRKU”
sł. A. Galica muz. T. Pabisiak
Ref. Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Piesek szczeka : hau, hau, hau.
1. Kogut pieje, kurka gdacze,
gęga gąska, kaczka kwacze.
Daj nam szybko jeść.
Ref. Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Piesek szczeka : hau, hau, hau.
2. Krówka muczy, świnka kwiczy,
konik rży, a osioł ryczy.
Zaraz dam wam jeść.
Ref. Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Piesek szczeka : hau, hau, hau.
POWITANIE WIOSNY
URODZINY MARZEC
W marcu świętowaliśmy czwarte urodziny Amelki i Michalinki. Dzieci zaśpiewały solenizantkom "Sto lat", złożyły życzenia oraz wspólnie bawiły się i tańczyły w rytmie ulubionych piosenek.
Amelko i Misiu życzymy Wam wszystkiego najlepszego!!!
DZIEŃ KOBIET W PRZEDSZKOLU
NARODOWY DZIEŃ PAMIĘCI ŻOŁNIERZY WYKLĘTYCH
Tematy tygodniowe realizowane w marcu w grupie I:
1. MARCOWA POGODA
2. ZAKŁADAMY ZIELONY KĄCIK
3. ZDROWE PRZEDSZKOLAKI
4. PANI WIOSNA
5. NASI ULUBIEŃCY
Cele ogólne:
- Dostrzeganie zjawisk zachodzących w otoczeniu w okresie przedwiośnia. Zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia. Rozwijanie umiejętności odczytywania prostych symboli pogodowych.
- Rozumienie, czego roślina potrzebuje do wzrostu. Poznanie etapów sadzenia cebuli.
- Poznanie pracy lekarza – czynności, jakie wykonuje, i narzędzi pracy. Kształtowanie właściwych postaw i zachowań podczas wizyty u lekarza.
- Poznanie znaczenia ruchu, dbania o czystość i zdrowego odżywiania dla zdrowia.
- Dostrzeganie w otoczeniu oznak wczesnej wiosny. Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku.
- Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt domowych. Rozumienie potrzeby opiekowania się zwierzętami.
PIOSENKA: „Przyszła do nas wiosna”
sł. i muz. Joanna Bernat
1.Przyszła do nas wiosna - piękna i radosna:
tupu, tupu, tup, tup, tup! - przyszła do nas wiosna
-tupu, tupu, tupu, tupu, tup, tup, tup!
2.Słonkiem jasno świeci, śmieje się do dzieci:
ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha! - śmieje się do dzieci
-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha!
3. Czasem, gdy się gniewa, burzą huczy z nieba:
bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum - burzą huczy z nieba -
bum, bum, bum, bum bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum!
4.Innym razem jeszcze kapie cicho deszczem:
kapu, kapu, kap, kap, kap! - kapie cicho deszczem -
kapu, kapu, kapu, kapu, kap, kap, kap!
WIERSZ „Wyliczanka”
P. Siewiera- Kozłowska
Wietrzyk cieplutki już wieje,
Słoneczko w górze jaśnieje,
Słychać na niebie skowronka Trel, trel, trel.
I klekot boćków na łąkach. Kle, kle, kle.
Lecz czasem niebo się chmurzy,
W oddali słychać grzmot burzy. Buuu, buuu
Pogoda nam się przeplata.
Jest trochę z zimy i z lata
URODZINY LUTY
W lutym świętowaliśmy czwarte urodziny Antosia. Dzieci zaśpiewały "Sto lat", złożyły życzenia oraz wspólnie bawiły się z chustą animacyjną.
Antosiu życzymy Ci wszystkiego najlepszego!!!
WALENTYNKI
Bal Karnawałowy
Tematy tygodniowe realizowane w lutym w grupie I:
1. KARNAWAŁOWE ZABAWY.
2. IDZIEMY DO FRYZJERA.
3. CORAZ WIĘCEJ UMIEM.
4. PANI KUCHARKA.
Cele ogólne:
- Wywołanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu. Poznanie ozdób karnawałowych.
- Zapoznanie z pracą fryzjera - poznanie narzędzi i przyborów fryzjerskich. Rozumienie potrzeby dbania o włosy. Pokonywanie lęku przed wizytą u fryzjera.
- Wdrażanie dzieci do samodzielnego ubierania się, jedzenia i kulturalnego zachowania się przy stole. Nabieranie wiary we własne umiejętności związane z czynnościami samoobsługowymi.
- Zapoznanie z pracą kucharki – poznanie narzędzi i przyborów potrzebnych do wykonywania tego zawodu. Rozumienie znaczenia użyteczności pracy kucharki. Zachęcanie do próbowania różnych potraw.
Wiersz „Wyliczanka” M. Barańska
Tu mam głowę.
Kto mi powie,
ile włosów mam na głowie?
Tu mam oczka do mrugania,
a tu uszy do słuchania.
Tu mam nosek jak guziczek.
Tu mam czoło, tu policzek.
Ile mam policzków? Dwa!
A to właśnie jestem ja!
Piosenka „Mały kucharz”
sł. i muz. Magdalena Przychodzka
Chlup, chlup, chlup
Zupa się gotuje.
Chlup, chlup, chlup
Przypraw trochę dam.
Chlup, chlup, chlup
a teraz spróbuję
Chlup chup chlup
Ale zupa mniam !
Ref.
Rampararam jestem mały kucharz!
Rampararam śpiewam sobie tak ! 2X
ZIMOWE ZABAWY NA ŚNIEGU
galeria
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
URODZINY STYCZEŃ
W styczniu świętowaliśmy trzecie urodziny Filipka. Dzieci zaśpiewały "Sto lat", złożyły życzenia oraz wspólnie bawiły się i tańczyły w rytmie ulubionych piosenek.
Filipku życzymy Ci wszystkiego najlepszego!!!
Tematy tygodniowe realizowane w styczniu w grupie I:
1. WITAJ, NOWY ROKU
2. ZIMĄ JEST WESOŁO
3. Z BABCIĄ I DZIADKIEM
4. POZNAJEMY RÓŻNE SKLEPY
Cele ogólne:
- Poznanie tradycji witania Nowego Roku. Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku. Uświadamianie następstwa pór roku.
- Poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych. Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu zimą.
- Kształtowanie uczucia przywiązania do swojej rodziny, okazywanie szacunku osobom starszym. Określanie stosunków łączących dziadków z rodzicami. Czerpanie radości z przygotowywania i wręczania upominków bliskim osobom.
- Dostrzeganie różnorodności sklepów i ich specyfiki. Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w sklepie
Wiersz: „Cztery pory roku”
Autor: M. Nawrocka
Wiosną
kwiatki rosną tak jak dzieci.
Latem
jest gorąco, słońce świeci.
Jesień
jabłka wrzuca w koszyk.
Zima
mrozem szczypie w nosy.
Wiosna, lato, jesień, zima-
rok kolejny się zaczyna.
Czy już pory roku znasz?
Powtórz jeszcze raz…
Wiosna, lato, jesień, zima.
Piosenka: „Babciu droga babciu”
sł. i muz. D. Jagiełło i K. Jagiełło
1. Babciu, droga babciu,
Powiedz mi,
Czy potrafisz zrobić
To co my?
Ref.: My tupiemy: tup, tup, tup,
Teraz, babciu, ty to zrób! 2x
2. Dziadku, drogi dziadku,
Powiedz mi,
Czy potrafisz zrobić
To co my?
Ref.: My klaszczemy: raz, dwa, trzy,
Teraz, dziadku, zrób to ty! 2x
3. Babciu, droga babciu,
Powiedz mi,
Czy potrafisz zrobić
To co my?
Ref.: My skaczemy: raz, dwa, trzy,
Teraz, babciu, podskocz ty! 2x
4. Dziadku, drogi dziadku,
Powiedz mi,
Czy potrafisz zrobić
To co my?
Ref.: My całuski damy ci,
Teraz, dziadku, daj nam ty! 2x
WIGILIA W PRZEDSZKOLU
POWITANIE ZIMY
URODZINY GRUDZIEŃ
W grudniu świętowaliśmy zaległe urodziny Basi i Krzysia. Dzieci zaśpiewały im "Sto lat", złożyły życzenia oraz wspólnie bawiły się i tańczyły w rytmie ulubionych piosenek.
Basiu i Krzysiu życzymy Wam wszystkiego najlepszego!!!
WIZYTA MIKOŁAJA
Tematy tygodniowe realizowane w grudniu w grupie I:
- Czekamy na Mikołaja.
- W dzień i w nocy.
- Zawitała do nas zima.
- Święta tuż, tuż.
- Zimą pamiętamy o ptakach.
Cele ogólne:
- Wdrażanie dzieci do czynnego uczestniczenia w uroczystościach przedszkolnych – spotkanie z Mikołajem. Poznawanie zwyczajów mikołajkowych.
- Dostrzeganie rytmu i stałości następstwa dnia i nocy. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
- Dostrzeganie zmian zachodzących w otoczeniu zimą – zmiana krajobrazu pod wpływem opadów śniegu. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy.
- Poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Zapoznanie z tradycją śpiewania kolęd w czasie świąt Bożego Narodzenia, ukazanie ich piękna.
- Rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków w zimie. Obserwowanie ptaków gromadzących się w karmniku, rozpoznawanie i nazywanie niektórych z nich, np. wróbla, gołębia, sikorki.
PIOSENKA „STOI TU CHOINKA"
sł. muz. popularne
Stoi, stoi tu choinka,
świeczki palą się,
świeczki palą się.
A w serduszku taka radość,
aż się śpiewać chce.
A w serduszku taka radość,
aż się śpiewać chce.
Miłe drzewko, oj miłe,
niech się świeci tu,
niech się świeci tu.
Piękna, piękna choineczka,
taka jak ze snu.
Piękna, piękna choineczka,
taka jak ze snu.
WIERSZ „CHOINKA”
A. Łada- Grodzicka
Stoi u nas choinka
jak zielona dziewczynka.
Cała w bombki przystrojona
światełkami mruga do nas.
ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
PRAWA DZIECKA
URODZINY LISTOPAD
W listopadzie obchodziliśmy urodziny Karolinki oraz Juleńki. Wszyscy radośnie odśpiewaliśmy dziewczynkom "Sto lat", oraz wyruszyliśmy w taneczną podróż urodzinowym pociągiem.
Wszystkiego najlepszego dla naszych solenizantek.
ŚWIĘTO 11 LISTOPADA
DZIEŃ POSTACI Z BAJEK
Tematy tygodniowe realizowane w listopadzie w grupie I:
- NASZE ULUBIONE BAJKI.
- GDZIE MIESZKAMY?
- SZARUGA JESIENNA.
- DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA.
Cele ogólne:
- Budzenie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy i wdrażanie dzieci do szanowania książek. Stwarzanie okazji do oceny postępowania bohaterów literackich.
- Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat własnego kraju, miasta i najbliższego otoczenia. Zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi oraz uświadomienie konieczności odnoszenia się do nich z szacunkiem.
- Stwarzanie okazji do obserwowania i podziwiania piękna przyrody oraz zjawisk atmosferycznych. Rozwijanie umiejętności dobierania garderoby stosownej do pogody. Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.
- Rozwijanie szacunku do zabawek własnych i innych osób. Uświadamianie dzieciom potrzeby dbania o przedmioty. Wdrażanie do rozpoznawania i nazywania emocji własnych i innych.
Wiersz: „Niedźwiedź”
Autor: Jan Brzechwa
Proszę państwa, oto miś.
Miś jest bardzo grzeczny dziś,
Chętnie państwu łapę poda.
Nie chce podać?
A to szkoda.
Piosenka: „Deszcz"
sł. muz. I. Wałaszewska
1. Płyną chmurki po niebie,
przypłynęły do ciebie
i zagrały deszczowo,
równiuteńko, miarowo.
Ref. Kap, kap, kap, kap, kap,
w deszczu cały świat. /2x
2. Weź deszczowy parasol,
co okrągły ma fason.
Kto parasol ma w dłoni,
ten się deszczu nie boi.
Ref. Kap, kap, kap, kap, kap,
w deszczu cały świat. /2x
3. Już zalane podwórze,
wszędzie widać kałuże.
Wskakuj do nich, nie zwlekaj!
Wielka frajda tu czeka!
Ref. Chlap, chlap, chlap, chlap, chlap,
w deszczu cały świat. /4x
CO SŁONKO WIDZIAŁO
URODZINY PAŹDZIERNIK
Po raz kolejny w naszej grupie obchodziiliśmy urodzinki. W miłej atmosferze, wśród radości i wesołej zabawy naszej małej Jubilatce przedszkolaki złozyły życzenia i zaśpiewały tradycyjne Sto lat. Było bardzo wesoło i wszyscy wspaniale się bawili.
Najlepsze życzenia urodzinowe dla Klary !
DZIEŃ BEZPIECZNEGO KOMPUTERA
DZIEŃ DRZEWA
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT
Tematy tygodniowe realizowane w październiku w grupie I:
- JESIENNE WARZYWA
- SKARBY JESIENI
- LAS JESIENIĄ
- PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
Cele ogólne:
- Rozpoznawanie i nazywanie popularnych warzyw , określanie ich koloru i kształtu. Rozumienie znaczenia jedzenia warzyw dla zdrowia. Doskonalenie zmysłu dotyku i węchu.
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią – zmiana koloru liści i ich opadanie. Poznanie „darów jesieni” oraz niektórych gatunków drzew: kasztanowiec, jarzębina, dąb. Doskonalenie umiejętności liczenia.
- Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy grzybów, rozumienie określeń dotyczących budowy grzyba: kapelusz, nóżka. Poznanie znaczenia grzybów jadalnych i trujących.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. Zapoznanie ze sposobami przygotowania się zwierząt do zimy.
Wiersz: „KTO ZNA JEŻA?” autor B. Forma
Kolczasta kula
leży na trawie,
to pewnie jeżyk
śni o zabawie.
Chodź do nas jeżu
bardzo prosimy
my chętnie z tobą
się pobawimy.
A potem jabłko
na drogę damy,
dla ciebie chętnie
też zaśpiewamy.
Piosenka: „GRZYBEK TU, GRZYBEK TAM”
sł. popularne muz. M. Melnicka-Sypko
1. Grzybek tu, grzybek tam.
Ty go nie znasz. Ja go znam!
Tu borowik kłania się,
A muchomora nie bierz, nie!
Tu borowik kłania się,
A muchomora nie bierz, nie!
2. Grzybek tu, grzybek tam.
Pełen koszyk grzybów mam!
Żegnaj, lesie miły nasz,
Bo do przedszkola wracać czas.
Żegnaj, lesie miły nasz,
Bo do przedszkola wracać czas.
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
URODZINY WRZESIEŃ
W połowie miesiąca w grupie pierwszej obchodziliśmy urodziny tych dzieci, które urodziły się we wrześniu. Były to pierwsze wspólne urodziny naszych przedszkolaków, które niedawno przestąpiły po raz pierwszy progi przedszkola. Wspólna zabawa, tańce i śpiew piosenek wywołały uśmiech na twarzach obchodzących urodziny przedszkolaków.
Najlepsze życzenia dla Zosi, Kubusia i Szymonka!
NARODOWY DZIEŃ SPORTU
Tematy tygodniowe realizowane we wrześniu w grupie I:
- IDĘ DO PRZEDSZKOLA
- PRZEDSZKOLACZEK
- LUBIMY SIĘ BAWIĆ
- JESTEŚMY BEZPIECZNI
- JESIENNE OWOCE
Cele ogólne:
- Stwarzanie warunków sprzyjających adaptacji. Rozwijanie umiejętności społecznych potrzebnych do budowania relacji z dziećmi i osobami pracującymi w przedszkolu.
- Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych, omówienie zasad poruszania się po nich oraz zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola. Uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych i porządkowych. Rozpoznawanie swojego znaczka.
- Wprowadzenie i przestrzeganie zasad kodeksu grupowego. Rozumienie, że inni mają takie samo prawo do uczestnictwa w zabawach i korzystania z zabawek.
- Tworzenie sytuacji sprzyjających poznawaniu i przestrzeganiu zasad ruchu drogowego. Poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię: pasy, sygnalizator świetlny. Poznanie pracy policjanta.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie ich z aktualną porą roku. Rozpoznawanie i nazywanie owoców (jabłka, gruszki, śliwki). Rozumienie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia.
Piosenka: „DO PRZEDSZKOLA IDZIE MALUCH”
sł. U. Piotrowska, muz. M. Mielnicka - Sypko
1. Do przedszkola idzie maluch, tup, tup, tup, tup,
wszyscy dziś malucha chwalą, tup, tup, tup, tup.
2. Zna wierszyki i piosenki, la, la, la, la,
zawsze chodzi uśmiechnięty, la, la, la, la.
3. Podskakują razem dzieci, hop, hop, hop, hop,
bo tu bawią się najlepiej, hop, hop, hop, hop.
Wiersz: „MOJE RĄCZKI”
M. Barańska
Klapu – klap, klapu – klap,
moje rączki klaszczą tak.
Ty masz dwie,
ja mam też,
pokręć nimi, ile chcesz.
Buziak tu,
buziak tam,
teraz tęczę zrobią nam.
ręka prawa,
ręka lewa,
każdej deszczu się zachciewa.
Gdy słoneczko pójdzie spać,
moje rączki robią tak:
przytulone są paluszki
razem z głową do poduszki.
WITAMY W ROKU SZKOLNYM 2021/2022