archiwumGRUPAII 2021/2022
LETNIE ZABAWY W OGRODZIE
URODZINY
W miesiącu czerwcu obchodziliśmy w naszej grupie urodziny Kalinki, Lenki. Krzysia, Myroslava i Wiktora. Dzieci zaśpiewały Jubilatom "Sto lat". Były tańce, wesołe zabawy, śmiechy i upominki.
Kochani, życzymy Wam wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!!
Tematy tygodniowe realizowane w czerwcu w grupie II:
1. SPOTKANIE Z DZIEĆMI ŚWIATA.
2. W ZEGARZE MIESZKA CZAS.
3. W MORSKIEJ GŁĘBINIE.
4. JUŻ LATO.
5. BEZPIECZNE WAKACJE.
Cele ogólne:
- Poznawanie praw dziecka, świadomość, że można oczekiwać ich przestrzegania, poznanie wybranych kontynentów i krajów, ich mieszkańców, zwyczaje, faunę i florę
- Przybliżenie pracy zegarmistrza i wyglądu zakładu zegarmistrzowskiego
- Pogłębianie wiedzy na temat fauny i flory w głębinach morskich
- Rozpoznawanie i nazywanie charakterystycznych cech lata i zwierząt żyjących na łące i nad stawem
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i porządkowych
- Wdrażanie dzieci do zachowania bezpieczeństwa podczas wakacji, przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicach.
„LATO” J. Smętek
Wszyscy kochamy
to lato gorące,
Ptaki na drzewach
i jaskrawe słońce.
Wakacje, urlopy,
Wyjazdy na wczasy,
Spanie pod namiotem
aż po wszystkie czasy.
PIOSENKA: „PO ŁĄCE BIEGA LATO”
muzyka: K. Kwiatkowska, słowa: B. Lewandowska
I. Po łące biega lato.
Uwija się jak bąk
„Dzień dobry” – mówi kwiatom
I pieści każdy pąk.
Ref. Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
II. Pomaga lato pszczołom,
na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z nami gra!
Ref. Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
III. Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone
Bo łąka mu się śni.
Ref. Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
DZIEŃ RODZINY
URODZINY MAJ
W maju obchodziliśmy urodziny Helenki, Wojtusia, Kuby i Szymona. Dzieci zaśpiewały solenizantom tradycyjne "Sto lat", złożyły życzenia oraz wspólnie bawiły się i tańczyły w rytmie ulubionych piosenek. Dzień upłynął nam na wesołej zabawie.
Życzymy Wam wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!
ŚWIĘTA MAJOWE
Tematy tygodniowe realizowane w maju w grupie II:
1. KTO TY JESTEŚ? POLAK MAŁY!
2. PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA.
3. WIOSENNA ŁĄKA.
4. KOCHAMY SWOICH RODZICÓW.
Cele ogólne:
- Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej, nauka wierszy i pieśni patriotycznych,
- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej, utrwalenie znajomości miejsca i adresu zamieszkania,
- Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych – utrwalenie wyglądu i nazewnictwa,
- Zapoznanie z ważnymi miastami Polski, zabytkami, poznanie nazwy najdłuższej rzeki Polski-Wisły i jej położenia na mapie,
- Zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych kwiatów rosnących na łące( stokrotka, mak, bławatek, jaskier) oraz mieszkańców łąki (ślimak, żaba, dżdżownica, motyl, koni polny ),
- Poszerzenie wiedzy na temat roli i znaczenia owadów w przyrodzie , budowanie proekologicznych postaw u dzieci,
- Kształtowanie rozumienia wartości, jaką jest przynależność do rodziny, zwrócenie uwagi na wagę relacji łączących najbliższych,
- Okazywanie szacunku i miłości swoim rodzicom,
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami na dany temat.
WIERSZ "JAK BIEDRONKA ZGUBIŁA KROPKI"
W. Chotomska
W poniedziałek bardzo rano
Pierwsza kropka wpadła w siano.
Drugą kropką wiatr we wtorek
Grał w siatkówkę nad jeziorem.
W środę kos dał swoim dzieciom
Do zabawy kropkę trzecią.
W czwartek czwarta z siedmiu kropek
W świat ruszyła autostopem.
Piąta kropka w piątek rano
Wpadła w studnię cembrowaną.
Szóstą kotek wziął w sobotę
I nie oddał jej z powrotem.
A ta siódma przy niedzieli
Spadła w mieście z karuzeli."
PIOSENKA: „BAL NA ŁĄCE”
T. Wójcik
I Kiedy świeci słoneczko,
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
II Dylu – dylu już grają,
grube baki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę,
sapią przy tym troszeczkę.
III A trzy małe biedronki
nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.
URODZINY KWIECIEŃ
W miesiącu kwietniu świętowaliśmy urodziny Natalki. Jubilatce odśpiewano 100 lat, były tańce i zabawy przy ulubionych piosenkach dzieci.
Wszystkiego najlepszego Natalko!!!
Tematy tygodniowe realizowane w kwietniu w grupie II:
1. W ŚWIECIE MUZYKI.
2. CZEKAMY NA ŚWIĘTA WIELKANOCNE.
3. DBAMY O ZIEMIĘ.
4. U ROLNIKA NA WSI.
Cele ogólne:
- Przybliżenie postaci wybitnego kompozytora F. Chopina, wykorzystanie instrumentów muzycznych do zabaw;
- Zapoznanie z tradycjami Świąt Wielkanocnych, stwarzanie atmosfery wychowawczej opartej na życzliwości, współpracy;
- Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności człowieka: np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach, wycinanie lasów;
- Zachęcanie do dbania o przyrodę;
- Poznanie codziennej pracy rolnika oraz jej wpływu na życie ludzi wykonujących inne zawody;
- Poznanie zwierząt mieszkających na wsi;
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i porządkowych.
WIERSZ: „CO SŁYCHAĆ”
Wanda Chotomska
Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: Kle, kle!
Na stawie: Kwa, kwa!
Na polu: kraaa!
Przed kurnikiem: – kukuryku!
– ko, ko, ko w kurniku
Koło budy słychać: – hau!
A na progu – miau.
A co słychać w domu
Nie powiem nikomu …
PIOSENKA: „ŚNIADANKO BARANKA”
śpiewanki Misia i Margolci
1. Królik chrupie marchew, myszka zjada serek.
Kotek pije mleko, kości je Azorek.
Ref: Teraz spytam: czy ktoś wie, co baranek je?
Baś, baś baranku, chodź na śniadanko,
mam tu dla ciebie trawę i sianko.
Baś, baś baranku, pachnące sianko.
Nie mów: mee, nie mów: bee tylko jedz!
2. Misie lubią miodek, kurka ziarna dziobie.
Dzieci kaszkę z mlekiem zajadają sobie.
Ref: Teraz spytam: czy ktoś wie, co baranek je?
Baś, baś baranku, chodź na śniadanko,
mam tu dla ciebie trawę i sianko.
Baś, baś baranku, pachnące sianko.
Nie mów: mee, nie mów: bee tylko jedz!
POWITANIE WIOSNY
URODZINY MARZEC
W drugiej grupie świętowaliśmy piąte urodziny Alicji i Adasia. Dzieci zaśpiewały "Sto lat", złożyły życzenia oraz wspólnie bawiły się i tańczyły w rytmie ulubionych piosenek.
Kochani życzymy Wam wszystkiego najlepszego!!!
DZIEŃ KOBIET W PRZEDSZKOLU
NARODOWY DZIEŃ PAMIĘCI ŻOŁNIERZY WYKLĘTYCH
Tematy tygodniowe realizowane w marcu w grupie II:
1. DOMY I DOMKI-MAMY RÓŻNE DOMY
2. PIERWSZE OZNAKI WIOSNY
3. IDZIE DO NAS PANI WIOSNA
4. ZAKŁADAMY ZIELONY KĄCIK
5. POZNAJEMY PRACĘ OGRODNIKA
Cele ogólne:
- Budowanie poczucia przynależności do rodziny, domu rodzinnego
- Zapoznanie dzieci z zawodem architekta, budowniczego, ogrodnika
- Budzenie zainteresowania przyrodą, obserwowanie i nazywanie zmian w otoczeniu związanych z nadejściem wiosny
- Zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: przebiśnieg, krokus, tulipan
- Kształtowanie postaw wobec żywych okazów roślin, ostrożne obchodzenie się z okazami przyrodniczymi, poszanowanie czyjejś pracy
- Rozwijani umiejętności w zakresie uprawy roślin- ukazanie dzieciom możliwości hodowania roślin w okresie zimy i przedwiośnia
- Zapoznanie dzieci z etapami sadzenia roślin w teorii i w praktyce, rozumienie znaczenia wody i słońca dla wzrostu roślin
- Czynny udział dzieci w czynnościach sadzenia kwiatów cebulkowych
- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych, porządkowych i samoobsługowych
WIERSZ: „Kanapka ze szczypiorkiem”
J. Wasilewska
W zimowym ogródku
szczypior hodujemy.
Potem na kanapce
z apetytem zjemy.
Smarujemy chlebek
masłem żółciuteńkim,
siekamy szczypiorek
ten gruby i cienki.
Zrobimy kanapkę,
solą posypiemy.
Jedną damy mamie,
drugą sami zjemy.
PIOSENKA: „Wiosna, wiosenka”
muz., sł. P. Belak
Wiosna wiosenka
w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie
ożywia świat.
Świeżym powiewem
słońca iskrzeniem.
Obudź się ziemio - pora już wstać.
Ref. Wiosna, wiosna tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna, wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz
Gdy deszczyk zaskoczy
Otwórz swe oczy
tęczą na niebie
Namaluj szlak
Ptaki wracają, głośno śpiewają,
Obudź się ziemio - pora już wstać.
WALENTYNKI
Bal Karnawałowy
Tematy tygodniowe realizowane w lutym w grupie II:
1. W DAWNYCH CZASACH.
2. NA BIEGUNIE PÓŁNOCNYM.
3. CZYM JEŹDZIMY, CZYM LATAMY, CZYM PŁYWAMY?
4. IDZIEMY NA ZAKUPY.
Cele ogólne:
- Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi w dawnych czasach oraz wyglądem prehistorycznego lasu.
- Poznanie zwierząt żyjących w krainie polarnej, ich przystosowań do życia w krainie wiecznych lodów.
- Rozróżnianie i nazywanie środków transportu lądowych, wodnych i powietrznych.
- Poznanie zawodu ekspedientki, zapoznanie z rodzajem sklepów i towarów, jakie można w nich kupić.
- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych, porządkowych i samoobsługowych.
- Poznawanie sposobów wykorzystania instrumentów muzycznych do zabaw;
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym i na spacerach.
Wiersz: „Zakupy” B. Forma
Gdy idziesz do sklepu
mamy się trzymaj.
Nie wołaj „Kup mi”,
Płakać nie zaczynaj
Nie przeszkadzaj mamie,
Jak robi sprawunki
Spokojnie stój przy kasie
Gdy płaci rachunki.
Piosenka: „Mroźne marzenia”Sł. i muz. M. Sarnowska
1. Kiedy zima się zaczyna, wielki mróz idzie.
- Myślę wtedy o pingwinach i o Antarktydzie.
Ref. Marzę, żeby Inuitą być.
Pośród gór lodowych sobie żyć.
I w krainie za polarnym kręgiem jeździć psim zaprzęgiem.
Inny szlak na północ wiedzie, aż za ocean.
Tam polarne są niedźwiedzie,
a pingwinów nie ma.
Ref. Marzę, żeby …
2. Tam po morzu skutym lodem między górami.
Nikt nie jeździ samochodem, lecz tylko saniami.
Ref. Marzę, żeby …
Chcę mieć buty z foczej skóry, ciepłe ubranie.
I u stóp lodowej góry w igloo swe mieszkanie.
Ref. Marzę, żeby
Zimowe zabawy na śniegu
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
URODZINY
W styczniu w grupie II urodziny obchodziło troje dzieci: Iga, Emilka i Kacperek. Jubilatom odśpiewano 100 lat, były tańce i wesoła zabawa.
Kochani, życzymy Wam wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!!
Tematy tygodniowe realizowane w styczniu w grupie II:
1. WITAMY NOWY ROK
2. DBAMY O SWOJE ZDROWIE
3. ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA
4. IDZIEMY DO TEATRU
Cele ogólne:
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania powtarzalności układów i następstw czasu. Utrwalenie kolejności występowania pór roku i dni tygodnia
- Kształtowanie uczucia przywiązania do swojej najbliższej rodziny, okazywanie szacunku osobom starszym
- Czerpanie radości z przygotowania i wręczania upominków bliskim osobom
- Utrwalenie nazw podstawowych przedmiotów toaletowych, wdrażanie do utrzymywania higieny i czystości osobistej
- Zachęcanie do dbania o własne zdrowie, poznanie składowych produktów piramidy zdrowia
- Oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci online, poznanie wystroju teatru oraz ludzi tam pracujących
- Doskonalenie umiejętności samoobsługowych i higienicznych
Wiersz: „Jestem sobie”
Autor nieznany
Jestem sobie mała wnusia,
Kocham Babcię i Dziadziusia,
Mam dwie rączki bardzo sprytne,
Nożyczkami kwiatka wytnę.
Jestem sobie mały wnusio
Cieszę się Babciu i Dziadziusiu
Mam bębenek z pałeczkami
Dla nich bębnie godzinami,
A czasami, gdy chcą tego,
Zaśpiewamy coś ładnego.
Piosenka: „Katar”
muz. E. Jancewicz, sł. B. Tolko
Pada deszcz, wieje wiatr,
słońce za chmurami.
Idzie katar, marszczy nosek,
straszy chorobami.
Czary-mary, a-psik! Żeby katar znikł!
Czary-mary, a-psik! Żeby katar znikł!
Dużo jedz, zdrowo jedz!
Smaczne witaminy,
dadzą siłę i odporność dla całej rodziny.
Czary-mary, a- psik!.....
Ruszaj się cały czas, biegaj i podskakuj,
a katarek Cię nie złapie i już jest po strachu.
Czary-mary, a-psik!....
WIGILIA W PRZEDSZKOLU
POWITANIE ZIMY
URODZINY
W grudniu w grupie II urodziny obchodziło czworo dzieci: Amelka, Zuzia, Marysia i Filipek. Jubilatom odśpiewano 100 lat, były tańce i wesoła zabawa.
Kochani, życzymy Wam wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!!
WIZYTA MIKOŁAJA
Tematy tygodniowe realizowane w grudniu w grupie II:
1. Czekamy na Świętego Mikołaja.
2. Kto nam szyje ubrania.
3. Biała Zima.
4. Święta Bożego Narodzenia,
5. Pomagamy ptakom i zwierzętom w zimie.
- kształtowanie postawy pielęgnowania tradycji i zwyczajów związanych z Mikołajkami, sprawianie radości innym poprzez wręczanie prezentów, kształtowanie postawy radości przyjmowania prezentów;
- rozwijanie umiejętności samodzielnego poszukiwania i uczenia się z różnych źródeł;
- zapoznanie z pracą krawcowej, przyborami potrzebnymi do wykonywania pracy;
- budzenie zainteresowania przyrodą, obserwowanie i nazywanie zmian w otoczeniu związanych z porą zimową;
- wywołanie radosnego nastroju spowodowanego zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia i obecnością bliskich osób;
- zachęcanie dzieci do pomocy ptakom i zwierzętom, kształtowanie emocjonalnego stosunku do świata zwierząt.
Wiersz: „Idzie Zima” Bożena Forma
Lecą z nieba płatki śniegu,
świat się cały bieli wkoło.
Zabierz narty oraz sanki
na dół z górki mknij wesoło.
Mróz siarczysty uszy ściska,
nosy wszystkich są czerwone.
Zimo ! Śniegu sypnij więcej,
dzieci będą zachwycone.
Piosenka: „Święty Mikołaj ciężko pracuje”
autor nieznany
1.Kiedy święta się zbliżają,
to Mikołaj w wielkim tronie
w stosie listów od dzieciaków,
aż po głowę cały tonie.
Ref. Święty Mikołaj ciężko pracuje,
piękne prezenty wszystkim szykuje.
Ma dużo pracy cały rok,
wyjść nie ma czasu nawet na krok.
2.Kiedy święta już nadejdą,
to Mikołaj w wielkich saniach,
gdzieś po całym wielkim świecie
z prezentami tymi gania.
Ref. Święty Mikołaj ciężko pracuje,
piękne prezenty wszystkim szykuje.
Ma dużo pracy cały rok,
wyjść nie ma czasu nawet na krok.
ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
Konkurs Gang Swojaków
Prawa Dziecka
ŚWIĘTO 11 LISTOPADA
DZIEŃ POSTACI Z BAJEK
Tematy tygodniowe realizowane w listopadzie w grupie II:
1. W BAŚNIOWEJ KRAINIE.
2. BOHATEROWIE POLSKICH LEGEND.
3. PORY ROKU.
4. POZNAJEMY PRACĘ LISTONOSZA.
Cele ogólne:
- Rozwijanie wyobraźni i umiejętności uważnego słuchania dłuższych utworów literackich.
- Rozbudzanie zainteresowania książką, zachęcanie do wypowiadania się na temat treści obrazków, zadawania pytań.
- Zapoznanie z polskimi legendami, wzbogacenie zasobu słownictwa o wyrazy: legenda, gród, plemię, Kraków, Warszawa.
- Rozwijanie umiejętności rozróżniania dobra i zła na podstawie poznanych baśni i legend.
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania powtarzalności układów i następstw czasu. Utrwalenie wiedzy na temat kolejności pór roku i ich charakterystycznych cech.
- Zapoznanie dzieci z instytucją jaką jest poczta, pracą listonosza, sposobami wysyłania paczek i listów.
- Doskonalenie umiejętności samoobsługowych i higienicznych
Wiersz: „Pory roku”
Autor: B. Krysiak
Jaś najbardziej lubi lato,
bo pod namiot jeździ z tatą.
Za jesienią wprost przepada
jego koleżanka – Ada,
bo jesienią zbierać będzie
liście, szyszki i żołędzie.
Mroźna zima jest lubiana –
za śnieg biały – przez Adriana.
Ola wiosnę bardzo ceni.
Wiosną wszystko się zieleni.
A ty? Którą porę roku lubisz?
Piosenka: "Lubimy bajki"
Autor nieznany
1. Oj rety, rety, co tu się dzieje,
wszędzie są wróżki i czarodzieje.
To nie do wiary, ja chyba śnię,
wszystko, co zechcę, to spełnia się!
Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się.
2. Jeden ruch różdżką, jedno zaklęcie,
oto księżniczka tańcuje z księciem.
Wróżka Kopciuszka stroi na bal,
tylko macochy trochę mi żal.
Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się.
3. Abrakadabra, hokus -marokus,
w czarach jest siła i mnóstwo pokus.
Dla czarodzieja przestroga ta,
aby nie zbudził śpiącego zła.
Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się. (×2)
CO SŁONKO WIDZIAŁO
URODZINY
W październiku w naszej grupie urodzinki obchodzili Tomuś i Jasiu. Było bardzo wesoło, tańce, śmiechy i wiele wesołej zabawy. Serdecznie dziękujemy Rodzicom Jubilatów za przygotowanie słodkich upominków dla przedszkolaków.
Wszystkiego najlepszego Kochani Jubilaci z okazji 4 urodzin!
DZIEŃ BEZPIECZNEGO KOMPUTERA
DZIEŃ DRZEWA
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT
Tematy tygodniowe realizowane w październiku w grupie II:
1. JESIENIĄ W PARKU.
2. NASI MILUSIŃSCY.
3. MOJA MIEJSCOWOŚĆ.
4. PRZYGOTOWANIA DO ZIMY.
Cele ogólne:
- przyswajanie pojęcia związanego z rytmiczną organizacją czasu oraz dostrzeganie zjawisk charakterystycznych dla poszczególnych pór roku;
- poznanie oznak jesieni, dostrzeganie bogactwa barw i kształtów jesiennych darów;
- zapoznanie ze zwyczajami domowych zwierząt, kształtowanie wobec nich opiekuńczej postawy;
- poznanie herbu miasta Tarnowa i ciekawych miejsc w Tarnowie;
- zapoznanie dzieci ze sposobem przygotowania się zwierząt do zimy;
- poznanie ptaków odlatujących z Polski na zimę;
- doskonalenie umiejętności dłuższych wypowiedzi na określony temat;
- doskonalenie umiejętności samoobsługowych i higienicznych.
Wiersz: „Mój przyjaciel pies” B. Krysiak
Kto znów zabrał taty kapcie?
Kto przestraszył dzisiaj babcię?
Kto jest sprawcą mokrej plamy?
Kto apaszkę pogryzł mamy?
Kto usypia na kanapie kiedy go za uchem drapię?
Kto się budzi już o świcie
I rozlewa z miski picie?
Kto to? Nie wiem, czy go znacie
Ja znam. To mój pies przyjaciel.
Piosenka: „Kasztanki”
sł.: D. Gellner, muz.: S. Markiewicz
1. Wiatr pogłaskał stary kasztan po złotej czuprynie,
A w ogródku już kasztanki skaczą po ścieżynie.
Ref. Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę? 2x
2. Jeden w prawo, drugi w lewo, trzeci skoczył boczkiem,
Ten malutki, okrąglutki w trawie błyska oczkiem.
Ref. Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę? 2x
3. A ten piąty, a ten szósty, kasztanek łaciaty
Zamiast dzieciom do kieszonki - skoczył między kwiaty.
Ref. Nie chce z nami bawić się w kasztankową grę? 2x
4. Wiatr pogłaskał stary kasztan po złotej czuprynie,
Nowe zrzuci nam kasztanki w zielonej łupinie.
Ref. Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę? 2x
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
SPRZĄTANIE ŚWIATA
URODZINY
W grupie drugiej obchodziliśmy urodziny Ewuni. Wspólna zabawa, tańce i śpiew piosenek wywołały uśmiech na twarzy Jubilatki, która obchodziła 4 urodziny. Z tej okazji dzieci zostały obdarowane drobnymi upominkami przygotowanymi przez rodziców Ewuni. Dziękujemy!
Najlepsze życzenia Kochana!
NARODOWY DZIEŃ SPORTU
Tematy tygodniowe realizowane we wrześniu w grupie II:
1. DZIEŃ DOBRY PRZEDSZKOLE
2. WSPOMNIENIA Z WAKACJI
3. JESTEŚMY BEZPIECZNI NA DRODZE
4. DBAMY O CZYSTOŚĆ
5. WITAMINKI
Cele ogólne:
- Poznanie i przestrzeganie zasad dotyczących bezpiecznego i zgodnego życia w grupie, na sali, w szatni i w ogrodzie.
- Ustalenie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie zabaw, dbanie o wspólne zabawki, zachowywanie porządku w otoczeniu.
- Uczenie się używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach.
- Poznawanie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, dostrzeganie sytuacji zagrażających życiu i zdrowiu na drodze.
- Rozpoznawanie wybranych znaków drogowych- znaki informacyjne, ostrzegawcze.
- Przyzwyczajanie dzieci do mycia rąk przed i po posiłku, poznanie pracy lekarza i pielęgniarki.
- Rozróżnianie i nazywanie wybranych owoców i warzyw, przybliżenie dzieciom znaczenia owoców jako źródła witamin i zdrowia.
Piosenka: „Witaminki”
sł. muz. Śpiewające Brzdące
1. Gdzie mieszkają witaminki,
Oj gdzie, gdzie? Oj gdzie, gdzie?
Są w owocach i warzywach,
To się wie! To się wie!
Ref. Czy to marchew, czy malina,
Czy to burak, czy cytryna,
To w owocach i warzywach
Zawsze mieszka witamina.
2. Co nam dają witaminki,
Oj co, co? Oj co, co?
One dają samo zdrowie,
To jest to! To jest to!
Ref. Czy to marchew, czy malina,
Czy to burak, czy cytryna,
To w owocach i warzywach
Zawsze mieszka witamina. (2x)
Wiersz: „Czym się myje zęby?”
M. Mazan
Czym się myje zęby?
Pastą i szczoteczką.
Czym się myje szyję?
Mydłem i gąbeczką.
Po co się myjemy?
Czy ktoś mi odpowie?
Myjemy się po to,
żeby dbać o zdrowie.
WITAMY W ROKU SZKOLNYM 2021/2022