Przedszkole Publiczne Nr 6 w Tarnowie

archiwumGRUPAII 2021/2022

 LETNIE ZABAWY W OGRODZIE

galeria


 

 

 

URODZINY

W miesiącu czerwcu obchodziliśmy w naszej grupie urodziny Kalinki, Lenki. Krzysia, Myroslava i Wiktora. Dzieci zaśpiewały Jubilatom "Sto lat". Były tańce, wesołe zabawy, śmiechy i upominki.

Kochani, życzymy Wam wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!!

 

galeria


Tematy  tygodniowe realizowane w  czerwcu w grupie II:

 

   1. SPOTKANIE Z DZIEĆMI ŚWIATA.

   2. W ZEGARZE MIESZKA CZAS.

   3. W MORSKIEJ GŁĘBINIE.

   4. JUŻ LATO.

   5. BEZPIECZNE WAKACJE.

 

 Cele ogólne:

  • Poznawanie praw dziecka, świadomość, że można oczekiwać ich przestrzegania, poznanie wybranych kontynentów i krajów, ich mieszkańców, zwyczaje, faunę i florę
  • Przybliżenie pracy zegarmistrza i wyglądu zakładu zegarmistrzowskiego
  • Pogłębianie wiedzy na temat fauny i flory w głębinach morskich
  • Rozpoznawanie i nazywanie charakterystycznych cech lata i zwierząt żyjących na łące i nad stawem
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i porządkowych
  • Wdrażanie dzieci do zachowania bezpieczeństwa podczas wakacji, przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicach.

„LATO” J. Smętek

Wszyscy kochamy

to lato gorące,
Ptaki na drzewach

 i jaskrawe słońce.
Wakacje, urlopy,

Wyjazdy na wczasy,
Spanie pod namiotem

aż po wszystkie czasy.

 

PIOSENKA: „PO ŁĄCE BIEGA LATO”

muzyka: K. Kwiatkowska,  słowa: B. Lewandowska

I.   Po łące biega lato.

    Uwija się jak bąk

   „Dzień dobry” – mówi kwiatom

    I pieści każdy pąk.

 

Ref. Kto chce się z latem spotkać,

Niech idzie z nami tam.

Rumianek i stokrotka

Pokażą drogę nam.

 

II.  Pomaga lato pszczołom,

    na kwiatach też się zna.

    Uśmiecha się wesoło

    I w berka z nami gra!

  

 Ref. Kto chce się z latem spotkać,

Niech idzie z nami tam.

Rumianek i stokrotka

Pokażą drogę nam.

 

       III.     Gdy lato jest zmęczone,

    W szałasie sobie śpi

     I we śnie gra w zielone

     Bo łąka mu się śni.

 

Ref. Kto chce się z latem spotkać,

Niech idzie z nami tam.

Rumianek i stokrotka

Pokażą drogę nam.


DZIEŃ RODZINY

galeria


 

 

 

 

URODZINY MAJ

W maju obchodziliśmy urodziny Helenki, Wojtusia, Kuby i Szymona. Dzieci zaśpiewały solenizantom tradycyjne "Sto lat", złożyły życzenia oraz wspólnie bawiły się i tańczyły w rytmie ulubionych piosenek. Dzień upłynął nam na wesołej zabawie.  

 Życzymy Wam wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!

 

galeria


ŚWIĘTA MAJOWE

galeria


Tematy  tygodniowe realizowane w  maju w grupie II:

     1. KTO TY JESTEŚ? POLAK MAŁY!

     2. PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA.

     3. WIOSENNA ŁĄKA.

     4. KOCHAMY SWOICH RODZICÓW.

 

 Cele ogólne:

  • Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej, nauka wierszy i pieśni patriotycznych,
  • Rozwijanie poczucia przynależności narodowej, utrwalenie znajomości miejsca  i adresu zamieszkania,
  • Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych – utrwalenie wyglądu i nazewnictwa,
  • Zapoznanie  z ważnymi miastami Polski, zabytkami, poznanie nazwy najdłuższej rzeki Polski-Wisły i jej położenia na mapie,
  • Zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych kwiatów rosnących na łące( stokrotka, mak, bławatek, jaskier)  oraz mieszkańców łąki (ślimak, żaba, dżdżownica, motyl, koni polny ),
  • Poszerzenie wiedzy na temat roli i znaczenia owadów w przyrodzie , budowanie proekologicznych postaw u dzieci,
  • Kształtowanie rozumienia wartości, jaką jest przynależność do rodziny, zwrócenie uwagi na wagę relacji łączących najbliższych,
  • Okazywanie szacunku i miłości swoim rodzicom,
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami  na dany temat.

 

WIERSZ  "JAK  BIEDRONKA ZGUBIŁA KROPKI"

W. Chotomska

W poniedziałek bardzo rano

Pierwsza kropka wpadła w siano.

Drugą kropką wiatr we wtorek

Grał w siatkówkę nad jeziorem.

W środę kos dał swoim dzieciom

Do zabawy kropkę trzecią.

W czwartek czwarta z siedmiu kropek

W świat ruszyła autostopem.

Piąta kropka w piątek rano

Wpadła w studnię cembrowaną.

Szóstą kotek wziął w sobotę

I nie oddał jej z powrotem.

A ta siódma przy niedzieli

Spadła w mieście z karuzeli."

 

 

PIOSENKA: „BAL NA ŁĄCE”

T. Wójcik

I Kiedy świeci słoneczko,

to na łące nad rzeczką

świerszcze stroją skrzypeczki

do wiosennej poleczki.

 

II Dylu – dylu już grają,

grube baki śpiewają,

myszki tańczą poleczkę,

sapią przy tym troszeczkę.

 

III A trzy małe biedronki

nie chcą tańczyć tej polki

i czekają na walca,

aby tańczyć na palcach.     

 


 

URODZINY KWIECIEŃ

W miesiącu kwietniu świętowaliśmy urodziny Natalki. Jubilatce odśpiewano 100 lat, były tańce i zabawy przy ulubionych piosenkach dzieci.

Wszystkiego najlepszego Natalko!!!

 

galeria


Tematy  tygodniowe realizowane w  kwietniu w grupie II:

    

  1. W ŚWIECIE MUZYKI.

  2. CZEKAMY NA ŚWIĘTA WIELKANOCNE.

  3. DBAMY O ZIEMIĘ.

  4. U ROLNIKA NA WSI.

 

Cele ogólne:

  • Przybliżenie postaci wybitnego kompozytora F. Chopina, wykorzystanie instrumentów muzycznych do zabaw;
  • Zapoznanie z tradycjami Świąt Wielkanocnych, stwarzanie  atmosfery wychowawczej opartej na życzliwości, współpracy;
  • Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności człowieka: np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach, wycinanie lasów;
  • Zachęcanie do dbania o przyrodę;
  • Poznanie codziennej pracy rolnika oraz jej wpływu na życie ludzi wykonujących inne zawody;
  • Poznanie zwierząt mieszkających na wsi;
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i porządkowych.
 

WIERSZ:  „CO SŁYCHAĆ”   

                                 Wanda Chotomska                                          

Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: Kle, kle!
Na stawie: Kwa, kwa!
Na polu: kraaa!
Przed kurnikiem: – kukuryku!
– ko, ko, ko w kurniku
Koło budy słychać: – hau!
A na progu – miau.
A co słychać w domu
Nie powiem nikomu …

 

PIOSENKA:  „ŚNIADANKO BARANKA” 

śpiewanki Misia i Margolci

1.  Królik chrupie marchew, myszka zjada serek.

Kotek pije mleko, kości je Azorek.

 

Ref: Teraz spytam: czy ktoś wie, co baranek je?
Baś, baś baranku, chodź na śniadanko,

mam tu dla ciebie trawę i sianko.
Baś, baś baranku, pachnące sianko.
Nie mów: mee, nie mów: bee tylko jedz!

 

2.   Misie lubią miodek, kurka ziarna dziobie.
Dzieci kaszkę z mlekiem zajadają sobie.

 

Ref: Teraz spytam: czy ktoś wie, co baranek je?
Baś, baś baranku, chodź na śniadanko,

mam tu dla ciebie trawę i sianko.
Baś, baś baranku, pachnące sianko.
Nie mów: mee, nie mów: bee tylko jedz!

 


 POWITANIE WIOSNY

galeria


  URODZINY MARZEC

W drugiej grupie świętowaliśmy piąte  urodziny Alicji i Adasia.  Dzieci zaśpiewały "Sto lat", złożyły życzenia oraz wspólnie bawiły się i tańczyły w rytmie ulubionych piosenek. 

Kochani życzymy Wam  wszystkiego najlepszego!!!

galeria

 


Oto najpiękniejsze życzenia na Dzień Kobiet 2022! Życzenia, wierszyki dla  kobiet na kartkę i SMS! Krótkie rymowanki dla kobiet na 8 marca | Dziennik  BałtyckiDZIEŃ KOBIET W  PRZEDSZKOLU 

galeria

 


NARODOWY DZIEŃ PAMIĘCI ŻOŁNIERZY WYKLĘTYCH

galeria


Tematy  tygodniowe realizowane w  marcu w grupie II:

1. DOMY I DOMKI-MAMY RÓŻNE DOMY

2.  PIERWSZE OZNAKI WIOSNY

3.  IDZIE DO NAS PANI  WIOSNA

4.  ZAKŁADAMY ZIELONY KĄCIK

5.  POZNAJEMY PRACĘ OGRODNIKA

 

Cele ogólne:

  • Budowanie poczucia przynależności do rodziny, domu rodzinnego
  • Zapoznanie dzieci z zawodem architekta, budowniczego, ogrodnika
  • Budzenie zainteresowania przyrodą, obserwowanie i nazywanie zmian w otoczeniu związanych z nadejściem wiosny
  • Zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: przebiśnieg, krokus, tulipan
  • Kształtowanie postaw wobec żywych okazów roślin, ostrożne obchodzenie się z okazami przyrodniczymi, poszanowanie czyjejś pracy
  • Rozwijani umiejętności w zakresie uprawy roślin- ukazanie dzieciom możliwości hodowania roślin w okresie zimy i przedwiośnia
  • Zapoznanie dzieci z etapami sadzenia roślin w teorii i w praktyce, rozumienie znaczenia wody i słońca dla wzrostu roślin
  • Czynny udział dzieci w czynnościach sadzenia kwiatów cebulkowych
  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych, porządkowych i samoobsługowych

 

WIERSZ: „Kanapka ze szczypiorkiem”

J. Wasilewska

W zimowym ogródku

szczypior hodujemy.

Potem na kanapce

z apetytem zjemy.

Smarujemy chlebek

masłem żółciuteńkim,

siekamy szczypiorek

ten gruby i cienki.

Zrobimy kanapkę,

solą posypiemy.

Jedną damy mamie,

drugą sami zjemy.

 

PIOSENKA:  „Wiosna, wiosenka”

 muz., sł.  P. Belak

Wiosna wiosenka

w mym sercu piosenka

Przychodzi po zimie

ożywia świat.

Świeżym powiewem

słońca iskrzeniem.

Obudź się ziemio - pora już wstać.

 

Ref. Wiosna, wiosna tak piękna, radosna

Słoneczna, pachnąca

Przyrodą kwitnąca

Wiosna,  wiosna tak piękna radosna.

To takie proste,

śpiewaj i tańcz

 

Gdy deszczyk zaskoczy

Otwórz swe oczy

tęczą na niebie

Namaluj szlak

Ptaki wracają, głośno śpiewają,

Obudź się ziemio - pora już wstać.

 

 


 WALENTYNKI

galeria


      Bal Karnawałowy 

 

galeria

 


Tematy  tygodniowe realizowane w  lutym w grupie II:

1. W DAWNYCH CZASACH.

2. NA BIEGUNIE PÓŁNOCNYM.

3. CZYM JEŹDZIMY, CZYM LATAMY, CZYM PŁYWAMY?

4. IDZIEMY NA ZAKUPY.

 

 Cele ogólne:

  • Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi w dawnych czasach oraz wyglądem prehistorycznego lasu.
  • Poznanie zwierząt żyjących w krainie polarnej, ich przystosowań do życia w krainie wiecznych lodów.
  • Rozróżnianie i nazywanie środków transportu lądowych, wodnych i powietrznych.
  • Poznanie zawodu ekspedientki, zapoznanie z rodzajem sklepów i towarów, jakie można w nich kupić.
  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych, porządkowych i samoobsługowych.
  • Poznawanie sposobów wykorzystania instrumentów muzycznych do zabaw;
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym i na spacerach.

 

Wiersz: „Zakupy”   B. Forma

Gdy idziesz do sklepu

mamy się trzymaj.

Nie wołaj „Kup mi”,

Płakać nie zaczynaj

 

Nie przeszkadzaj mamie,

Jak robi sprawunki

Spokojnie stój przy kasie

Gdy płaci rachunki.

 

Piosenka: „Mroźne marzenia”Sł. i muz.  M. Sarnowska

 

1. Kiedy zima się zaczyna, wielki mróz idzie.

  • Myślę  wtedy o pingwinach i o Antarktydzie.

Ref. Marzę, żeby Inuitą być.

Pośród gór lodowych sobie żyć.

I w krainie za polarnym kręgiem jeździć psim zaprzęgiem.

Inny szlak na północ wiedzie, aż za ocean.

Tam polarne są niedźwiedzie,

a pingwinów nie ma.

Ref. Marzę, żeby …

 

2. Tam po morzu skutym lodem między górami.

Nikt nie jeździ samochodem, lecz tylko saniami.

Ref. Marzę, żeby …

 

Chcę mieć buty z foczej skóry, ciepłe ubranie.

I u stóp lodowej góry w igloo swe mieszkanie.

Ref. Marzę, żeby

 


 Zimowe zabawy na śniegu

galeria


DZIEŃ BABCI I DZIADKA

galeria


   URODZINY

W styczniu w grupie II urodziny obchodziło troje dzieci: Iga, Emilka i Kacperek. Jubilatom odśpiewano 100 lat, były tańce i wesoła zabawa.

Kochani, życzymy Wam wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!!

galeria

 


 

Tematy  tygodniowe realizowane w styczniu w grupie II:

 1. WITAMY NOWY  ROK

 2.  DBAMY O SWOJE ZDROWIE

 3.  ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA

 4.  IDZIEMY DO TEATRU

 

Cele ogólne:

  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania powtarzalności układów i następstw czasu. Utrwalenie kolejności występowania pór roku i dni tygodnia
  • Kształtowanie uczucia przywiązania do swojej najbliższej rodziny, okazywanie szacunku osobom starszym
  • Czerpanie radości z przygotowania i wręczania upominków bliskim osobom
  • Utrwalenie nazw podstawowych przedmiotów toaletowych, wdrażanie do utrzymywania higieny i czystości osobistej
  • Zachęcanie do dbania o własne zdrowie, poznanie składowych produktów piramidy zdrowia
  • Oglądanie przedstawień teatralnych dla  dzieci online, poznanie wystroju teatru oraz ludzi tam pracujących
  • Doskonalenie umiejętności samoobsługowych i higienicznych

 

Wiersz: „Jestem sobie”

                                   Autor nieznany                                       

Jestem sobie mała wnusia,

Kocham Babcię i Dziadziusia,

Mam dwie rączki  bardzo sprytne,

Nożyczkami kwiatka wytnę.

Jestem sobie mały wnusio

Cieszę się Babciu i Dziadziusiu

Mam bębenek z pałeczkami

Dla nich bębnie godzinami,

A czasami, gdy chcą tego,

Zaśpiewamy coś ładnego.

 

Piosenka:Katar”

 muz. E. Jancewicz, sł. B. Tolko

Pada deszcz, wieje wiatr,

słońce za chmurami.

Idzie katar, marszczy nosek,

straszy chorobami.

Czary-mary, a-psik! Żeby katar znikł!

Czary-mary, a-psik! Żeby katar znikł!

 

Dużo jedz, zdrowo jedz!

Smaczne witaminy,

dadzą siłę i odporność dla całej rodziny.

Czary-mary, a- psik!.....

Ruszaj się cały czas, biegaj i podskakuj,

a katarek Cię nie złapie i już jest po strachu.

Czary-mary, a-psik!....

 


    Opłatek dla psa. Czy pies może jeść opłatek? - Psy.pl     WIGILIA W PRZEDSZKOLU 

galeria 


       POWITANIE ZIMY

galeria


URODZINY

W grudniu w grupie II urodziny obchodziło czworo dzieci: Amelka, Zuzia, Marysia i Filipek. Jubilatom odśpiewano 100 lat, były tańce i wesoła zabawa.

Kochani, życzymy Wam wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!!

galeria


WIZYTA MIKOŁAJA

galeria


Tematy  tygodniowe realizowane w grudniu w grupie II:

 

      1. Czekamy na Świętego Mikołaja.

      2. Kto nam szyje ubrania.

      3. Biała Zima.

      4. Święta Bożego Narodzenia,

      5. Pomagamy ptakom i zwierzętom w zimie.

   
Cele ogólne:
  • kształtowanie postawy pielęgnowania tradycji i zwyczajów związanych z Mikołajkami, sprawianie radości innym poprzez wręczanie prezentów, kształtowanie postawy radości przyjmowania  prezentów;
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego poszukiwania i uczenia się z różnych źródeł;
  • zapoznanie z pracą krawcowej, przyborami potrzebnymi do wykonywania pracy;
  • budzenie zainteresowania przyrodą, obserwowanie i nazywanie zmian w otoczeniu związanych z porą zimową;
  • wywołanie radosnego nastroju spowodowanego zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia i obecnością bliskich osób;
  • zachęcanie dzieci do pomocy ptakom i zwierzętom, kształtowanie emocjonalnego stosunku do świata zwierząt.

 

                                         Wiersz: „Idzie Zima” Bożena Forma                                          

Lecą z nieba płatki śniegu,
świat się cały bieli wkoło.
Zabierz narty oraz sanki
na dół z górki mknij wesoło.

Mróz siarczysty uszy ściska,
nosy wszystkich są czerwone.
Zimo ! Śniegu sypnij więcej,
dzieci będą zachwycone.


Piosenka:  „Święty Mikołaj ciężko pracuje”  

autor nieznany

1.Kiedy święta się zbliżają,
to Mikołaj w wielkim tronie
w stosie listów od dzieciaków,
aż po głowę cały tonie.

Ref. Święty Mikołaj ciężko pracuje,
piękne prezenty wszystkim szykuje.
Ma dużo pracy cały rok,
wyjść nie ma czasu nawet na krok.

2.Kiedy święta już nadejdą,
to Mikołaj w wielkich saniach,
gdzieś po całym wielkim świecie
z prezentami tymi gania.

Ref. Święty Mikołaj ciężko pracuje,
piękne prezenty wszystkim szykuje.
Ma dużo pracy cały rok,
wyjść nie ma czasu nawet na krok.


ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

galeria


      Konkurs  Gang Swojaków

galeria 


Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka ? Przedszkole Montessori ? Przedszkolak na  diecie ? Dla Dzieci na dieciePrawa Dziecka

galeria 


 ŚWIĘTO 11 LISTOPADA

galeria


 DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

galeria

 


Tematy  tygodniowe realizowane w listopadzie w grupie II:

 

 1.  W BAŚNIOWEJ KRAINIE.

2.  BOHATEROWIE  POLSKICH LEGEND.

3.  PORY ROKU.

4.  POZNAJEMY PRACĘ LISTONOSZA.

Cele ogólne:

  •  Rozwijanie wyobraźni i umiejętności uważnego słuchania dłuższych utworów literackich.
  • Rozbudzanie zainteresowania książką, zachęcanie do wypowiadania się na temat treści obrazków, zadawania pytań.
  • Zapoznanie z polskimi legendami, wzbogacenie zasobu słownictwa o wyrazy: legenda, gród, plemię, Kraków, Warszawa.
  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania dobra i zła na podstawie poznanych baśni i legend.
  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania powtarzalności układów i następstw czasu.  Utrwalenie wiedzy na temat kolejności pór roku i ich charakterystycznych cech.
  • Zapoznanie dzieci z   instytucją jaką jest poczta, pracą listonosza, sposobami wysyłania paczek i listów.
  • Doskonalenie umiejętności samoobsługowych i higienicznych

 

Wiersz:Pory roku”

Autor: B.  Krysiak

 

Jaś najbardziej lubi lato,

bo pod namiot jeździ z tatą.

Za jesienią wprost przepada

jego koleżanka – Ada,

bo jesienią zbierać będzie

liście, szyszki i żołędzie.

Mroźna zima jest lubiana –

za śnieg biały – przez Adriana.

Ola wiosnę bardzo ceni.

Wiosną wszystko się zieleni.

A ty? Którą porę roku lubisz?

 

Piosenka: "Lubimy bajki"

Autor nieznany

1. Oj rety, rety, co tu się dzieje,
wszędzie są wróżki i czarodzieje.
To nie do wiary, ja chyba śnię,
wszystko, co zechcę, to spełnia się!

Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się.

2. Jeden ruch różdżką, jedno zaklęcie,
oto księżniczka tańcuje z księciem.
Wróżka Kopciuszka stroi na bal,
tylko macochy trochę mi żal.

Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się.

3. Abrakadabra, hokus -marokus,
w czarach jest siła i mnóstwo pokus.
Dla czarodzieja przestroga ta,
aby nie zbudził śpiącego zła.


Ref.: No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się. (×2)

 


CO SŁONKO WIDZIAŁO

galeria


          URODZINY

 

W październiku w naszej grupie urodzinki obchodzili Tomuś i Jasiu. Było bardzo wesoło, tańce, śmiechy i wiele wesołej zabawy. Serdecznie dziękujemy Rodzicom Jubilatów za przygotowanie słodkich upominków dla przedszkolaków.

 

Wszystkiego najlepszego Kochani Jubilaci z okazji 4 urodzin!

galeria


DZIEŃ BEZPIECZNEGO KOMPUTERA

galeria


 DZIEŃ DRZEWA

galeria


ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT

galeria


Tematy  tygodniowe realizowane w październiku w grupie II:

 

    1. JESIENIĄ W PARKU.

    2. NASI MILUSIŃSCY.

    3. MOJA MIEJSCOWOŚĆ.

    4. PRZYGOTOWANIA DO ZIMY.

 

Cele ogólne:

  •  przyswajanie pojęcia związanego z rytmiczną organizacją czasu oraz dostrzeganie zjawisk charakterystycznych dla poszczególnych pór roku;
  •  poznanie oznak jesieni, dostrzeganie bogactwa barw i kształtów jesiennych darów;
  •  zapoznanie ze zwyczajami domowych zwierząt, kształtowanie wobec nich opiekuńczej postawy;
  •  poznanie herbu miasta Tarnowa i ciekawych miejsc w Tarnowie;
  •  zapoznanie dzieci ze sposobem przygotowania się zwierząt do zimy;
  •  poznanie ptaków odlatujących z Polski na zimę;
  •  doskonalenie umiejętności dłuższych wypowiedzi na określony temat;
  •  doskonalenie umiejętności samoobsługowych i higienicznych.

Wiersz: „Mój przyjaciel pies” B. Krysiak

Kto znów zabrał taty kapcie?

Kto przestraszył dzisiaj babcię?

Kto jest sprawcą mokrej plamy?

Kto apaszkę pogryzł mamy?

Kto usypia na kanapie kiedy go za uchem drapię?

Kto się budzi już o świcie

I rozlewa z miski picie?

Kto to? Nie wiem, czy go znacie

Ja znam. To mój pies przyjaciel.

                

Piosenka:  „Kasztanki”

 sł.: D. Gellner, muz.: S. Markiewicz

1.   Wiatr pogłaskał stary kasztan po złotej czuprynie,
A w ogródku już kasztanki skaczą po ścieżynie.

Ref. Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę? 2x

2.   Jeden w prawo, drugi w lewo, trzeci skoczył boczkiem,
Ten malutki, okrąglutki w trawie błyska oczkiem.

Ref. Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę? 2x

3.   A ten piąty, a ten szósty, kasztanek łaciaty
Zamiast dzieciom do kieszonki - skoczył między kwiaty.

Ref. Nie chce z nami bawić się w kasztankową grę? 2x

4.  Wiatr pogłaskał stary kasztan po złotej czuprynie,
Nowe zrzuci nam kasztanki w zielonej łupinie.

Ref. Kto się z nami bawić chce w kasztankową grę? 2x

 


    DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

galeria


    SPRZĄTANIE ŚWIATA 

 

galeria


     URODZINY

 

W grupie drugiej obchodziliśmy urodziny Ewuni.   Wspólna zabawa, tańce i śpiew piosenek wywołały uśmiech na twarzy Jubilatki, która obchodziła 4 urodziny. Z tej okazji dzieci zostały obdarowane drobnymi upominkami przygotowanymi przez rodziców Ewuni. Dziękujemy!

 Najlepsze życzenia Kochana!

 

galeria


  NARODOWY DZIEŃ SPORTU

galeria


Tematy  tygodniowe realizowane we wrześniu w grupie II:

 

    1. DZIEŃ DOBRY PRZEDSZKOLE

    2. WSPOMNIENIA Z WAKACJI                                         

    3. JESTEŚMY  BEZPIECZNI NA DRODZE                        

    4. DBAMY O CZYSTOŚĆ

    5. WITAMINKI

 

Cele ogólne:

  • Poznanie i przestrzeganie zasad dotyczących bezpiecznego i zgodnego życia w grupie, na sali, w szatni i w ogrodzie.
  • Ustalenie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie zabaw, dbanie o wspólne zabawki, zachowywanie porządku w otoczeniu.
  •  Uczenie się używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach.
  • Poznawanie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, dostrzeganie sytuacji zagrażających życiu i zdrowiu na drodze.
  • Rozpoznawanie wybranych znaków drogowych- znaki informacyjne, ostrzegawcze.
  • Przyzwyczajanie dzieci do mycia rąk przed i po posiłku, poznanie pracy lekarza i pielęgniarki.
  • Rozróżnianie i nazywanie wybranych owoców i warzyw, przybliżenie dzieciom znaczenia owoców jako źródła witamin i zdrowia.

 

Piosenka:  „Witaminki”

sł.  muz. Śpiewające Brzdące

1. Gdzie mieszkają witaminki,

Oj gdzie, gdzie? Oj gdzie, gdzie?

Są w owocach i warzywach,

To się wie! To się wie!

 Ref. Czy to marchew, czy malina,

Czy to burak, czy cytryna,

To w owocach i warzywach

Zawsze mieszka witamina.

 2. Co nam dają witaminki,

Oj co, co? Oj co, co?

One dają samo zdrowie,

To jest to! To jest to!

 Ref. Czy to marchew, czy malina,

Czy to burak, czy cytryna,

To w owocach i warzywach

Zawsze mieszka witamina. (2x)

 

Wiersz: „Czym się myje  zęby?”

M. Mazan

Czym się myje zęby?

Pastą i szczoteczką.

Czym się myje szyję?

Mydłem i gąbeczką.

Po co się myjemy?

Czy ktoś mi odpowie?

Myjemy się po to,

żeby dbać o zdrowie.

 


WITAMY W ROKU SZKOLNYM 2021/2022