Przedszkole Publiczne Nr 6 w Tarnowie

GRUPA V 2020/2021

 JUŻ NIEDŁUGO WAKACJE
 

W tym tygodniu przedszkolaki z grupy V zaprosiły swoich Rodziców na uroczystość "Pożegnania Przedszkola", która odbyła się w ogrodzie przedszkolnym. Podczas uroczystości dzieci zostały pasowane na czytelnika.Dzieci przedstawiły inscenizację "Dziwny sen Mai", recytowały wiersze, śpiewały piosenki i zatańczyły taniec "Polonez". Serdecznie dziękujemy Rodzicom za upominki przygotowane dla uczestników uroczystości.

 

zdjęcia


    ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE

 

W tym tygodniu rozmawialiśmy w naszej grupie o zbliżających się wakacjach. Wypowiadaliśmy się na temat miejsc, które chcemy odwiedzić. Podczas zajęć rozmawialiśmy o naszym pobycie w przedszkolu, z czym będzie się nam kojarzyło przedszkole i za czym będziemy tęsknić. Utrwaliliśmy zasady bezpieczeństwa, których należy przesttrzegać podczas pobytu na wakacyjnych wycieczkach. Nauczyliśmy się na pamięć wiersza Z. Holskiej-Albakier "Przedszkolne pory roku" i piosenki "Hej przedszkole ukochane". Układaliśmy wyrazy z rozsypanki literowej i zdania z rozsypanki wyrazowej. Dodawaliśmy i odejmowaliśmy do 10 na liczmanach. Wesoło bawiliśmy się w ogrodzie, szukaliśmy owadów i obserwowaliśmy je. To był bardzo pracowity, ale także wesoły tydzień.

     

WIERSZ

zdjęcia


     ŚRODKI TRANSPORTU

 

W tym tygodniu rozmawialiśmy w grupie V o środkach transportu. Klasyfikowaliśmy pojazdy ze względu na miejsce ich poruszania się (woda, ląd, powietrze), poznaliśmy także pojazdy nietypowe. Oglądaliśmy przez okulary 3D różne środki transportu i miejsca, w których możemy je spotkać. Słuchaliśmy piosenki "Będę kierowcą", braliśmy udział w zabawach ruchowo - naśladowczych, rozpoznawaliśmy z płyty CD dźwięki pojazdów. Przypomnieliśmy sobie wiadomości o pracy ratownika medycznego, strażaka i policjanta oraz numery alarmowe. Dobieraliśmy podpisy do obrazków, układaliśmy rytmy i szeregi. Wykonaliśmy pracę plastyczną "Pojazd przyszłości". Wesoło bawiliśmy się w ogrodzie na urządzeniach ogrodowych.

zdjęcia


       DZIEŃ DZIECKA

 

W pierwszym tygodniu czerwca rozmawialiśmy w naszej grupie o Dniu Dziecka, który obchodzą dzieci na całym świecie. W Polsce ten dzień obchodzony jest 1 czerwca. Na podstawie ilustracji omawialiśmy podobieństwa i różnice między dziećmi zamieszkującymi różne kontynenty. Rozmawialiśmy o naszych i ich zainteresowaniach, przypomnieliśmy sobie prawa dziecka, które są zawarte w Konwencji o Prawach Dziecka. Zastanawialiśmy się, jak chcemy uczcić Dzień Dziecka w przedszkolu, podawaliśmy różne propozycje. W tym dniu świetnie się bawiliśmy, były tańce, konkursy i gry. Słuchaliśmy piosenki M. Jeżowskiej "Wszystkie dzieci nasze są" i "Piosenki o prawach dziecka" J. Kobylińskiego. Omawialiśmy treść wiersza "Dzieci z całego świata" M. Berowskiej. Wykonaliśmy pracę plastyczno - techniczną "Nasze prawa". Przeliczaliśmy liczebnikami głównymi i porządkowymi do 10, układaliśmy wyrazy z rozsypanki literowej, czytaliśmy proste zdania. Wesoło i bezpiecznie bawiliśmy się w ogrodzie przedszkolnym. Serdecznie dziękujemy Rodzicom za wspaniałe prezenty, które otrzymaliśmy z okazji naszego święta.

 

WIERSZ

zdjęcia


  MOI RODZICE

 

W ostatnim tygodniu maja rozmawialiśmy o naszych najdroższych rodzicach. Przygotowaliśmy i nagraliśmy dla nich występ artystyczny, oraz zabraliśmy do domów samodzielnie zrobione dla nich upominki. Podczas zajęć rozmawialiśmy o mamie i tacie, tworzyliśmy o nich zdania z podanym wyrazem. Dostrzegliśmy, że istotą relacji rodzinnych jest miłość, przyjaźń, szacunek, wzajemna pomoc i troska. Bawiliśmy się w zabawę rozwijającą orientację przestrzenną oraz umiejętność liczenia pt. „Słucham mamy i taty”. Poznaliśmy zawody jakie wykonują nasi rodzice i stworzyliśmy tymczasowy kącik tematyczny „Sklep”. Podczas wspólnej zabawy pt. „Budujemy z tatą”, wykorzystując kubeczki konstruowaliśmy ciekawe budowle. Braliśmy udział w wielu zabawach ruchowych w sali oraz na placu zabaw.

zdjęcia


   W KRAINIE ZWIERZĄT EGZOTYCZNYCH

 

W minionym tygodniu wzbogaciliśmy wiadomości na temat zwierząt żyjących w krajach egzotycznych. Poznaliśmy kontynenty na których można spotkać określone zwierzęta. Wiemy, że niektóre z nich zagrożone są wyginięciem. Wspólnie ustalaliśmy zasady zachowania się w zoo. Utrwaliliśmy poznane litery poprzez określanie pierwszych głosek w nazwach zwierząt. Dopasowywaliśmy napisy do fotografii oraz poznaliśmy znaczenie powiedzeń związanych z niektórymi zwierzętami. Układaliśmy puzzle z egzotycznymi zwierzętami. Utrwaliliśmy poznane cyfry, porównywaliśmy liczebność zbiorów poprzez stosowanie znaków <,>,=. Wybraną przez dzieci techniką plastyczną ozdabialiśmy trójwymiarowego  pawia. Do wesołej zabawy zaprosiła nas małpka Filomena.

zdjęcia


 CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS

 

W drugim tygodniu maja realizowaliśmy program edukacyjny „Czyste powietrze wokół nas”. Celem programu jest wykształcenie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, gdy dorośli palą przy nich tytoń oraz zwiększenie kompetencji rodziców w zakresie ochrony zdrowia dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy, a szczególnie palenie bierne. Wymienialiśmy źródła dymu, poznaliśmy definicję smogu, wykonaliśmy doświadczenie pokazujące jak powstaje smog. Razem z postacią Dinka wykonaliśmy ćwiczenia oddechowe na własnoręcznie wykonanych modelach układu oddechowego oraz ustalaliśmy jak należy zachować się gdy ktoś przy nas pali. Wykonaliśmy znak „Zakaz palenia” oraz ulotki „Nie pal przy mnie”. Wiemy jak należy zdrowo i aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu.

zdjęcia


  JESTEM POLAKIEM-JESTEM EUROPEJCZYKIEM

 

Pierwsze dni maja i obchodzone w tym czasie święta majowe to doskonały moment na kształtowanie u dzieci poczucia tożsamości narodowej. Ten czas poświeciliśmy na utrwaleniu symboli narodowych naszego kraju. Poznaliśmy legendę o „Warsie i Sawie” W. Chotomskiej mówiącej o historii powstania nazwy naszej stolicy. Wykorzystując matę do kodowania wyruszyliśmy na wycieczkę do znanych miejsc w Warszawie. Stosując różne techniki plastyczne wykonaliśmy „Warszawską Syrenkę”. Śpiewaliśmy piosenkę pt. „To jest mój kraj” oraz utrwaliliśmy sobie adres naszego miejsca zamieszkania. Odnajdywaliśmy i wskazywaliśmy na mapie znane miejsca w Polsce. Doskonaliliśmy umiejętność czytania, tworząc zdania o Polsce. Przy wykorzystaniu flag określaliśmy kierunki oraz utrwaliliśmy umiejętność przeliczania i porównywania liczebności zbiorów stosując znaki <,>,=. Dowiedzieliśmy się co to jest Unia Europejska oraz poznaliśmy jej symbole. Każdy z nas już dobrze wie, że Polak też Europejczykiem jest.

 

zdjęcia


 KOMPUTER - MÓJ PRZYJACIEL


W ostatnim tygodniu kwietnia rozmawialiśmy w przedszkolu o komputerze i internecie. Wiemy, z jakich elementów składa się komputer, co to jest stacja dysków, wirus komputerowy, klawiatura, myszka komputerowa i internet. Potrafimy posługiwać się klawiaturą i myszką komputerową. Szukaliśmy na klawiaturze liter i tworzyliśmy wyrazy. Utrwaliliśmy wiedzę dotyczącą zasad bezpieczeństwa w kontaktach przez internet. Wiemy, jak kulturalnie korzystać z sieci i co robić w sytuacji zagrożenia w internecie. Wspólnie stworzyliśmy ze sznurka sieć internetową i dowiedzieliśmy się, że sieć internetowa łączy komputery na całym świecie. Dzięki niej możemy się łączyć z kim chcemy, rozmawiać, wspólnie się bawić i poznawać wiele ciekawych rzeczy. Możemy słuchać muzyki, oglądać filmy i grać. Kodowaliśmy drogę robotów do ich domków, układaliśmy proste wyrazy i zdania z rozsypanki sylabowej, rozwiązywaliśmy zagadki. Wykonaliśmy pracę plastyczną „Mój laptop”, nauczyliśmy się na pamięć piosenki „Pan komputer” i wykonaliśmy taniec przy jej śpiewie. Strony przyjazne dzieciom: www.necio.pl. , www.sieciaki.pl.

 

zdjęcia


      DBAMY O ZIEMIĘ

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o tym, w jaki sposób należy dbać o planetę i co zagraża środowisku przyrodniczemu. Rozmawialiśmy o potrzebach roślin i zwierząt i o tym, w jaki sposób człowiek ingeruje w środowisko. Poznaliśmy znaczenie słów „ekologia” i „ekologiczny”. Utrwalaliśmy informacje o sposobach segregowania śmieci w domu i  w sortowni, sposobach oszczędzania wody i prądu. Podczas segregacji odpadów tworzyliśmy zbiory o różnej liczebności, porównywaliśmy je używając określeń „mniej”, „więcej”, „tyle samo”, „o jeden mniej”, „o jeden więcej”. Wiemy, co oznacza słowo „recykling” i do czego można wykorzystać odpady, które segregujemy. Tworzyliśmy ekologiczne sudoku, podczas tej zabawy rozwijaliśmy logiczne myślenie, spostrzegawczość, doskonaliliśmy umiejętność czytania. Nauczyliśmy się rozpoznawać i kreślić po śladzie literę „Ł,ł” oraz pisać ją samodzielnie w powiększonej liniaturze. Braliśmy udział w zabawach rytmicznych i ruchowych z gazetami, nauczyliśmy się na pamięć wiersza „Chora rzeka” autorstwa Joanny Papuzińskiej. Śpiewaliśmy piosenkę „Duszki leśne”, tańczyliśmy i graliśmy na instrumentach muzycznych podczas śpiewu piosenki. W ramach realizacji kolejnego modułu projektu edukacyjnego „Mały miś w świecie wielkiej literatury” wykonaliśmy plakat „Zmisiowany eko - kalendarz” oraz pracę metodą collage „Dbam o Ziemię”. Doskonaliliśmy umiejętność bezpiecznego i sprawnego wycinania nożyczkami oraz oszczędnego używania kleju.

 

 WIERSZ

zdjęcia


 WIOSNO HEJ!!!

 

W pierwszy dzień kalendarzowej wiosny obchodzony jest również Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Z okazji tego dnia w naszej grupie zorganizowaliśmy „Dzień Kolorowych Skarpetek”. W tym tygodniu przywitaliśmy Wiosnę oraz wykonaliśmy wiosenne obrazki. Kodując drogę na macie pomogliśmy bocianowi „dolecieć” do gniazda oraz utrwaliliśmy wiedzę na temat ptaków, które przylatują do nas wiosenną porą. Założyliśmy przedszkolny ogródek, poznaliśmy nazwy niektórych wiosennych kwiatów oraz określaliśmy co jest potrzebne roślinom do wzrostu. Graliśmy na instrumentach perkusyjnych oraz nauczyliśmy się układu ruchowego do piosenki „Wiosno hej!!!”

 

zdjęcia


 KOSMOS

 

W ostatnim tygodniu przedszkolaki poznawały Kosmos. Zajęcia miały na celu rozbudzenie zainteresowań dzieci otaczającym nas Wszechświatem. W trakcie różnego rodzaju zabaw i zajęć przedszkolaki poznały planety Układu Słonecznego, poszerzyły słownik pojęciowy o wyrazy związane z Kosmosem i Układem Słonecznym oraz poznały zawód astronauty. Ponadto dzieci wykonały pracę plastyczna pt. „Kosmos", oraz malowały interaktywną kolorowankę rakiety. 

 

zdjęcia


  W KRAINIE EMOCJI

 

W drugim tygodniu marca wyruszyliśmy w podróż do krainy emocji. Na podstawie opowiadań, historyjek obrazkowych i własnych doświadczeń rozpoznawaliśmy, nazywaliśmy i rozróżnialiśmy emocje. Wspólnie ustalaliśmy sposoby radzenia sobie z nimi. Śpiewaliśmy piosenkę pt. „Nasze emocje” oraz przy wykorzystaniu pomponów stworzyliśmy układ ruchowy do piosenki U. Dudziak „Papaya”, który „odganiał” od nas wszystkie smutki. Poznaliśmy literę „W,w”, kodowaliśmy „drogę szczęścia”. Wykleiliśmy z bibuły serduszko dla przyjaciela oraz wykonaliśmy pacynkę „Moje uczucia”. W ramach realizacji projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” przygotowaliśmy „Kuferek emocji”.

zdjęcia


  PRZEDWIOŚNIE 

 

W pierwszym tygodniu marca omawialiśmy charakterystyczne cechy przedwiośnia. Opisywaliśmy pogodę oraz poznaliśmy znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu". Śpiewaliśmy piosenkę „Marzec czarodziej"  oraz nauczyliśmy się wiersza „Marcowe kaprysy" B. Formy. Poznaliśmy literę „G, g" oraz liczbę 10. Wykonaliśmy kalendarz pogody oraz pracę plastyczną pt. „Wierzbowe kotki". Podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym szukaliśmy zwiastunów wiosny.

 

WIERSZ

zdjęcia


  NA BIEGUNACH

 

Świat jest wielki i życie w różnych jego częściach wygląda inaczej. W ostatnim tygodniu lutego rozmawialiśmy o krainie polarnej. Wysłuchaliśmy opowiadania Liliany Bardijewskiej „W polarnej krainie”, potrafimy na globusie wskazać, gdzie znajduje się Arktyka i Antarktyda. Doskonaliliśmy pamięć i spostrzegawczość wzrokową poprzez omawianie treści ilustracji,  podpisywanie obrazków zwierząt, odnajdywaliśmy różnice i podobieństwa w wyglądzie zwierząt żyjących w krainie śniegu i lodu. Wiemy, gdzie żyją pingwiny, renifery, foki, morsy, niedźwiedzie polarne, lisy polarne i sowy śnieżne. Znamy sposób żywienia Eskimosów, wiemy jak wyglądają i czym podróżują. Poznaliśmy zjawisko zorzy polarnej. Utrwalaliśmy określenia: strona lewa/prawa, na górze/na dole, pośrodku, kształtowaliśmy rozumienie określeń: co drugi, dwa obok siebie. Poznaliśmy literę „F, f”, czytaliśmy wyrazy i zdania z tą literą, wiemy, jak wygląda cyfra 0. Odnajdywaliśmy drogi pingwinków do ich domów, wykonaliśmy pracę plastyczną „W krainie polarnej”. Uczyliśmy się na pamięć wiersza Magdaleny Tokarczyk „Pingwinek”. Wykonaliśmy zimowy taniec do piosenki „Mroźne marzenie”. Rozwijaliśmy sprawność ruchową poprzez zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne i zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

 

  WIERSZ

zdjęcia


 W KRAINIE MUZYKI

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy w przedszkolu o muzyce. Uczestniczyliśmy w wielu zabawach dźwiękowych, rozpoznawaliśmy i klasyfikowaliśmy „dźwięki wokół nas”. Potrafimy rozpoznać i nazwać instrumenty muzyczne. Tworzyliśmy i odtwarzaliśmy rytmy słuchowe zawierające nazwy tych instrumentów. Obejrzeliśmy online koncert orkiestry symfonicznej i wysłuchaliśmy  utworu Fryderyka Chopina – „Minute Waltz”, a także poznaliśmy fakty z życia i twórczości wielkiego kompozytora. Zorganizowaliśmy własną orkiestrę grając na różnych instrumentach muzycznych, nazywaliśmy uczucia, które towarzyszyły nam podczas słuchania i tworzenia muzyki. Śpiewaliśmy poznane w przedszkolu piosenki, korzystając z instrumentów perkusyjnych tworzyliśmy akompaniament do tych piosenek. Wykonaliśmy eksperyment pokazujący drganie fal dźwiękowych, utrwaliliśmy informacje dotyczące bezpiecznego poziomu głośności dźwięków i dowiedzieliśmy się, jak dbać o słuch. Poznaliśmy literę „N,n”, pisaliśmy ją po śladzie i samodzielnie, tworzyliśmy słowa zawierające literę „n” i układaliśmy zdania z tymi słowami. Układaliśmy rytmy i powtarzające się sekwencje różnych kształtów. Poprzez łączenie i naklejanie różnych elementów wykonaliśmy bębenek. Rozstrzygnięto miedzygrupowy konkurs muzyczno – recytatorski „Dobro niejedno ma imię”, zostały wręczone dyplomy i nagrody, dla dzieci, które wykonały książkę „Cała prawda o mnie” także były niespodzianki. Dziękujemy Rodzicom za pomoc w przygotowaniu nas do konkursu i wykonaniu książek. Uzupełniliśmy w karmniku pokarm dla ptaszków i zorganizowaliśmy na śniegu „Bitwę na śnieżki”.

zdjęcia


 JESTEŚMY UPRZEJMI I ŻYCZLIWI DLA INNYCH

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o wartościach w życiu człowieka, uświadamialiśmy sobie, jak one są ważne i że należy je postrzegać jako „drogowskazy życia”. Rozwijaliśmy umiejętność rozpoznawania i nazywania wartości moralnych (szacunek, tolerancja, odwaga, uczciwość, prawdomówność, itp.). Dowiedzieliśmy się, co oznacza, że „ktoś jest niepełnosprawny”, wypowiadaliśmy się na temat uczuć towarzyszących osobom niepełnosprawnym w codziennym życiu i wykazaliśmy gotowość do poznawania ich problemów. Dowiedzieliśmy się, że mamy swoje prawa i wymagamy szczególnego traktowania. W ramach projektu edukacyjnego realizowanego w naszym przedszkolu „Przedszkolak w świecie wartości”, wspólnie z naszymi paniami zorganizowaliśmy konkurs muzyczno – recytatorski „Dobro niejedno ma imię”, podczas którego zaprezentowaliśmy swoje umiejętności wokalne i recytatorskie. Wspólnie z rodzicami wykonaliśmy książeczki „Cała prawda o mnie” i przedstawiliśmy  je na forum grupy. Nauczyliśmy się na pamięć wiersza J. Brzechwy „Samochwała”. Utrwaliliśmy treść i znaczenie przysłowia „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”, wykonaliśmy „Laurkę dla przyjaciela” i wspólnie tańczyliśmy przy piosence „Przedszkolna samba”. Poznaliśmy literę „P, p” i cyfrę 9. Obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu. Poznaliśmy urządzenia, dzięki którym możemy się połączyć z Internetem i rozmawialiśmy na temat niebezpieczeństw czyhających w sieci i bezpieczeństwie podczas korzystania z komputera i Internetu.

 

WIERSZ

zdjęcia


   BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o baśniach, bajkach legendach. Odnosząc się do doświadczeń dzieci, utrwalaliśmy pojęcie "morał" i szukaliśmy głównych przesłań w znanych baśniach. Dzięki temu dzieci miały okazję nauczyć się odróżniać fikcję od rzeczywistości, doświadczyć empatii oraz zrozumieć konsekwencje swoich zachowań. Dzieci brały udział w zabawach teatralnych i dramowych, układały historyjki obrazkowe znanych bajek według kolejności zdarzeń, poznały literę "s, S", z rozsypanki wyrazowej, układały zdania do obrazków. Wiedzą, czym różni się legenda od bajki i baśni. Przedszkolaki rozwiązywały krzyżówkę i odczytały jej hasło. Wybrały się do krainy Figurolandii, w której rozpoznawały i nazywały figury grometryczne i kolory. Tańczyły i śpewały do piosenki "Baju, baj książeczko", wykonały pracę plastyczną "Moja ulubiona bajka". Bawiły się w ogrodzie na śniegu, nie zapomniały także o ptaszkach i dosypały im pokarm do karmnika.

zdjęcia


    BALE W KARNAWALE

 

W ostatnim tygodniu stycznia rozmawialiśmy o historii powstania karnawału oraz tradycjach z nim związanych. Poznaliśmy literę B, b na podstawie wyrazów Bolek i bal. Odczytywaliśmy wyrazy związane z balem. Wykorzystując kolorowe balony określaliśmy stosunki przestrzenne między nimi. Inscenizowaliśmy baśń pt. „Kopciuszek” oraz układaliśmy pantofelki w serie od najmniejszego do największego a następnie je numerowaliśmy. Wykonaliśmy kolorowe „Klauny”. W czwartek odbył się bal karnawałowy. Tańczyliśmy, śpiewaliśmy, braliśmy udział w rożnych konkursach. Tego dnia w naszej sali było wesoło i kolorowo.

zdjęcia


 DZIEŃ BABCI I DZIADKA

 

Dzień Babci i Dziadka to wyjątkowe święto o którym pamięta każdy wnuczek i wnuczka. Pomimo, że nie mogliśmy zaprosić swoich dziadków i babć do przedszkola to jednak nie zapomnieliśmy o nich. Dzieci przygotowały laurki, nauczyły się wiersza oraz piosenki, które zaprezentują w zaciszu domowym swoim kochanym babciom i dziadkom. W tym tygodniu rozmawialiśmy o naszych babciach i dziadkach, określaliśmy związki rodzinne układając drzewo genealogiczne i dopasowując odpowiednie napisy do zdjęć. Poznaliśmy cyfrę 8 oraz układaliśmy bukiety dla babci. Poznaliśmy literę „D,d”.Pokonaliśmy zakodowaną drogę do domku babci i dziadka. Wykonaliśmy portrety swoich babć i dziadków.

 

DLA BABCI I DZIADKA

zdjęcia


  CZTERY ŻYWIOŁY

 

W minionym tygodniu poznawaliśmy potęgę czterech żywiołów - powietrza, ognia, wody i ziemi. Wykonywaliśmy wspólnie doświadczenia, pamiętając o zasadach bezpieczeństwa. Opisywaliśmy cechy charakterystyczne dla poszczególnych żywiołów oraz określaliśmy kiedy dany żywioł jest darem a kiedy zagrożeniem, oraz jak ludzie powinni się zachowywać by żyć w zgodzie z matką naturą. Poznaliśmy literę K, k. Porównywaliśmy liczebność zbiorów stosując określenia, mniej, więcej, tyle samo. Wykonaliśmy pracę pt. „Taniec żywiołów” poznając przy tym nową technikę plastyczną – malowanie nitką. Wykonaliśmy improwizację taneczną pt. „Żywioły”. Korzystaliśmy z uroków zimy i wspólnie ulepiliśmy bałwana.

zdjęcia


    SKOK W NOWY ROK

 

W związku z rozpoczęciem Nowego Roku rozmawialiśmy o tradycjach związanych z sylwestrem. Poznaliśmy rytmiczną organizację czasu utrwalając nazwy pór roku, dni tygodnia i miesięcy. Określaliśmy cechy charakterystyczne dla danej pory roku. Aktywnie uczestniczyliśmy w zabawie muzyczno - ruchowej przy fragmentach utworu A. Vivaldiego „Cztery Pory Roku”. Na podstawie wiersza „Dni tygodnia” poznaliśmy cyfrę 7. Przy pomocy kolorowych kubków doskonaliliśmy umiejętność odkodowywania informacji. Poznaliśmy literę U, u oraz trenowaliśmy technikę czytania. Wykonaliśmy pracę plastyczną pt. „Pory roku”.

zdjęcia

 


    IDZIE ZIMA 

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy z dziećmi o nadejściu zimy. Dzieci na podstawie własnych doświadczeń i ilustracji określały cechy charakterystyczne zimy, próbowały wyjaśnić pochodzenie śniegu. Wspólnie zastanawialiśmy się, jakimi słowami można opisać śnieg i czy śnieg jest czysty. Dzieci przedstawiały inscenizacje teatralne na temat "Idzie Zima, Pani Zima". Nauczyły się na pamięć wiersza "Zima" i piosenki "Zła zima". Improwizowały taniec do piosenki, grały na instrumentach muzycznych. Poznały literę "R, r", układały z rozsypanki literowej wyrazy i proste zdania. Utrwalały umiejętność liczenia liczebnikami głównymi i porządkowymi do 10. Wykonały pracę plastyczną "Zima".

 

WIERSZ "ZIMA"

zdjęcia


    KIEDY ŻYŁY DINOZAURY

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy z dziećmi, jak wyglądał świat w dawnych czasach. Dzieci na podstawie wiedzy zdobytej wcześniej lub pozyskanej z książek i albumów prezentowały informacje dotyczące dinozaurów, ich wyglądu, sposobu życia, wielkości i pożywienia. Poznały specyfikę zawodu archeologa i paleontologa oraz różnice i podobieństwa między nimi. W czasie zabawy tropiącej odkrywały szczątki dinozaurów. Słuchały opowiadania „Muszka w bursztynie”, utrwalały wiedzę o powstawaniu bursztynów. Podczas zabaw badawczych poznały przyczyny wybuchów wulkanów, przypomniały sobie zasady zachowania bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów. Utrwalały pojęcia matematyczne: para, o jeden więcej, o jeden mniej, tyle samo. Poznały literę „Y,y”. Wykonały pracę plastyczną „Dinozaury”, śpiewały piosenkę „Dinozaury tylko w snach”. Rozwijały sprawność fizyczną podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych w sali przedszkolnej.

zdjęcia


Mikołaj z workiem prezentów - Gify i obrazki na GifyAgusi.pl JEDZIE DO NAS MIKOŁAJ

 

W pierwszym tygodniu grudnia rozmawialiśmy o tym, w jaki sposób obdarowywać innych prezentami i jak się zachować podczas ich przyjmowania. Dzieci dzieliły się swoimi marzeniami i pragnieniami, utrwalały zwroty grzecznościowe w codziennych sytuacjach. Układały historyjki obrazkowe według kolejności zdarzeń, składały obrazki z części w całość. Poznaliśmy literę "L, l", uczyliśmy się kreślić kształt litery "L,l", dobieraliśmy podpisy do obrazków. Poznaliśmy cyfrę 5, dodawaliśmy i odejmowaliśmy przy pomocy różnych przedmiotów. Nauczyliśmy się wiersza "Witamy Mikołaja" i piosenki "Listy do Mikołaja". Wykonaliśmy pracę plastyczną "Mikołaj". 4 grudnia zaprezentowaliśmy wiersze i piosenki przed Mikołajem, który przybył do naszego przedszkola. Naszemu gościowi bardzo podobał się występ, obdarował nas wspaniałymi prezentami. Zdjęcia z Mikołajem będą wspaniałą pamiątką tego spotkania. Żegnając się z nami Mikołaj obiecał, że na pewno wróci do nas za rok.

zdjęcia


Little Funny Teddy Bear Cartoon | Premium Wektor     ZABAWY Z MISIAMI

 

Ostatni tydzień listopada w grupie V minął pod hasłem „Pluszowego Misia”. Dzieci poznały historię powstania pluszowego misia. Opisywały swoje ulubione pluszaki, a następnie malowały farbami ich wizerunki. Przedszkolaki poznały tryb życia różnych gatunków niedźwiedzi, a także wskazywały na mapie świata miejsce ich występowania. Pokonywały misiowy tor przeszkód, uzupełniały sudoku z misiowymi bohaterami bajek, dodawały i odejmowały zjedzone przez misia plastry miodu, a także karmiły go sylabowymi rybami. Wykonały misie z pasków w różnych odcieniach brązu oraz poznały literę t,T. Dnia 25 listopada dzieci tanecznie świętowały „Dzień Pluszowego Misia”.

 

Wiersz "Misie"

zdjęcia


31.03.2020 Domowi ulubieńcy - ::4lomza.pl:: Regionalny Portal  ZWIERZĘTA DOMOWE

 

W ramach realizacji tematu tygodniowego dzieci z grupy V rozmawiały o zwierzętach domowych odnosząc się do własnych doświadczeń oraz fotografii. Podawały przykłady jak należy opiekować się zwierzętami, zapoznały się z zawodem weterynarza. Wyjaśniały dlaczego nie wolno zbliżać się do nieznanych zwierząt oraz wymieniały zasady bezpieczeństwa w kontaktach z domowymi pupilami. Wskazywały jaka jest rola psa w życiu człowieka przez podawanie przykładów psów pracujących. Poznały literę M, m, opisywały psy za pomocą kodu, odnajdywały różnice na obrazkach, przeliczały oraz dodawały i odejmowały rozwiązując proste zadania z treścią. Przedszkolaki nauczyły się piosenki "Mój pies" oraz wykonały pracę plastyczną  pt. "Piesek" wykorzystując technikę origami oraz witraż "Wyszedł kot na płot".

zdjęcia


Szczęśliwa Chłopiec I Dziewczyny Mienia Flaga Polska | Darmowy Wektor MAŁY PATRIOTA

 

11 Listopada to wyjątkowa data dla każdego Polaka. Wiedzą o tym także nasze przedszkolaki, które w minionym tygodniu utrwaliły i wzbogaciły swoje wiadomości na temat Polski, jej historii oraz symbolach narodowych. 

zdjęcia


Fototapeta Cartoon Hedgehog ? Pixers? - Żyjemy by zmieniać  POMAGAMY ZWIERZĘTOM PRZETRWAĆ ZIMĘ

 

W ostatnim tygodniu października rozmawialismy o zwierzetach leśnych oraz o tym jak przygotowują się do zimy. Na placu zabaw zamielismy się w jeże, które usypały sobie wielkie legowisko z liści. Wykonalismy także pracę plastyczną pt. "Jeże".

zdjęcia


Kids cartoon pumpkin ? Fremont Area District Library  DZIEŃ DYNI

 

30 października w naszej grupie było kolorowo i pomarańczowo, a to dlatego, że świętowalismy radośnie Dzień dyni. Liczyliśmy, klasyfikowalismy i porównywaliśmy dynie. Układaliśmy wspólnie napis oraz przekazywaliśmy sobie w różny sposób "dynie". Na koniec trenowaliśmy wycinanie i wykonaliśmy roześmiane dynie.

zdjęcia


Piramida Zdrowego Żywienia - Drosed   PIRAMIDA ZDROWIA

 

Dzieci z grupy piątej utrwaliły sobie wiedzę na temat zdrowego trybu życia, między innymi zapoznały się z piramidą zdrowia.

zdjęcia