Przedszkole Publiczne Nr 6 w Tarnowie

GRUPA III 2020/2021

    BEZPIECZNE WAKACJE

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy na temat zbliżających się wakacji. Mówiliśmy gdzie spędzimy wakacje i w jakich formach będziemy odpoczywać. Dzieci utrwaliły zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas zabaw nad morzem, w górach, jeziorach, na basenie i na wycieczkach. Dzieci rozmawiały o czekającym je rozstaniu z przedszkolem na okres wakacji. Za udział w Ogólnopolskim Programie „ Uczymy Dzieci Programować” otrzymały pamiątkowe dyplomy. Wesoło bawiły się w ogrodzie korzystając z iście letniej pogody.

 

  zdjęcia


    CZYM POJEDZIEMY NA WAKACJE?

 

W minionym tygodniu zastanawialiśmy się czym pojedziemy na wakacje? Poznaliśmy środki transportu, którymi można udać się w podróż. Dzieci utrwaliły zasady bezpieczeństwa podczas wakacji. Poznały znaki ostrzegawcze i informacyjne, które występują na szlakach turystycznych. Dzieci rozmawiały na temat planowania podróży – zastanawiały się, o czym należy pamiętać, gdy wyrusza się w podróż, tworzyły listę rzeczy, które są niezbędne np. na wycieczce w górach, na wakacjach nad morzem, na wycieczce w lesie, nad wodą, na łące. Dzieci wykonały zadanie na macie do kodowania pt. „ Łódka”. Uczestniczyły  w wielu zabawach językowych. Doskonaliły umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, przeliczały ilość sylab i głosek w słowach, przeliczały słowa w zdaniach. Dzieci wzięły udział w XII Rajdzie Przedszkolaka. Poznały zabytki, historię i legendy związane z Tarnowem. Wykonały pracę techniczną pt. „ Łódka”.

 

 PIOSENKA I WIERSZ                                                                                                                                                                                                                          zdjęcia


      KSIĄŻKA MOJĄ PRZYJACIÓŁKĄ

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o tym, jakie miejsce zajmują książki w naszym życiu, do czego służą, jakie informacje można w nich znaleźć. Na podstawie opowiadania pt. „ Wędrówka słonia” dzieci poznały skutki złego obchodzenia się z książką, nauczyły się prawidłowo z nich korzystać. Układając historyjkę obrazkową „ Jak powstaje książka” dzieci poznały krótką historię papieru i książek. Wiedzą też gdzie można kupić książkę a gdzie można książkę pożyczyć. Podczas zabaw tematycznych np. w księgarnię, dzieci utrwaliły wygląd banknotów i monet używanych w Polsce. Podczas składania obrazków z części dzieci utrwaliły znane im bajki, opowiadały fabułę tych bajek. Ponadto uczestniczyły w wielu zabawach ruchowych i rytmicznych oraz wesoło spędzały czas na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym.  Dzieci wykonały pracę plastyczną pt. „ Zakładka do książki”.

zdjęcia


       DZIEŃ DZIECKA

 

Początek czerwca zawsze związany jest ze świętem dzieci na całym świecie. W grupie III cały tydzień poświęcony był rozmowom o dzieciach na całym świecie, ich wyglądzie, zwyczajach oraz codziennym życiu. Szczególnie ważne było przypomnienie dzieciom ich praw w oparciu o plakat i zdjęcia pt. „Prawa dziecka”.

1 czerwca to Międzynarodowy Dzień Dziecka. Również w naszej grupie ten dzień obchodzony był uroczyście. Wśród wesołych zabaw, tańców, konkursów i rywalizacji, a także dużej ilości uśmiechu przedszkolaki bawiły się w tym dniu. Nawet słoneczko swoimi promykami zaprosiło wszystkich na plac zabaw do zabawy. Dzieci wysłuchały złożonych przez nauczycielki serdecznych życzeń z okazji Ich święta oraz otrzymały przygotowane przez Rodziców wspaniałe prezenty, które wszystkim bardzo się podobały.  Każdy przedszkolak z uśmiechem szedł tego dnia do domu z przedszkola, gdzie z pewnością czekały na dzieci dalsze atrakcje.

zdjęcia


  ŚWIĘTO MAMY I TATY

 

W minionym tygodniu wszystkie nasze zajęcia skupione zostały w szczególny sposób na rodzinie. Dzieci przygotowały piękny występy dla rodziców z okazji „Dnia Rodziny”. Z powodu pandemii występ został nagrany i wysłany do rodziców. Wszystkie dzieci przygotowały również małe upominki dla swoich rodziców. Przedszkolaki wysłuchały opowiadania E.Stadmuller pt. „Dzień rodziców”, opowiadały o swoich rodzinach, uczyły się w jaki sposób okazywać szacunek rodzicom i innym bliskim. Wykorzystaliśmy matę do kodowania i ułożyliśmy piękne serce dla rodziców. Uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych, rozwijały pamięć muzyczną, doskonaliły swoją sprawność fizyczną.

zdjęcia


    MAJOWA ŁĄKA

 

W trzecim tygodniu maja rozmawialiśmy o majowej łące. Dzieci słuchały opowiadania A.Widzowskiej pt. „Łąka”. Przedszkolaki poznały mieszkańców majowej łąki, zostały uwrażliwione na potrzeby zwierząt zamieszkujących łąkę. Doskonaliły analizę słuchową, miały okazję do wsłuchiwania się w odgłosy majowej łąki, rozpoznawały zwierzęta i owady mieszkające na łące. Wykonały prace plastyczną „Majowa łąka” w której przedstawiły swoje własne wyobrażenia o majowej łące. Wykonały wiele ćwiczeń w liczeniu, dowiedziały się, że wynik liczenia nie zmienia się, jeżeli liczy się od samego początku do końca i odwrotnie. Rozwijały spostrzegawczość i logiczne myślenie w zabawie dydaktycznej „Sudoku”. Wykorzystując matę do kodowania i kolorowe kubeczki, dzieci ułożyły kolorowego motyla zgodnie z podanym kodem. Przedszkolaki uczestniczyły w wielu ćwiczeniach ruchowych, kształtowały prawidłową postawę ciała w trakcie zabaw bieżnych i skocznych.

 

zdjęcia


  NASZE EMOCJE

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o emocjach. Przedszkolaki wysłuchały opowiadania W.Kołyszko pt. „Wyspa HopSiup i potęga radości” poznały różne emocje, dowiedziały się czym jest radość. Na podstawie wysłuchanego opowiadania stworzyły mapę myśli, na której umieściły wszystkie swoje skojarzenia ze słowem radość. Dzieci uczyły się odróżniać emocje przyjemne od nieprzyjemnych. Wykonały pracę plastyczną pt. „Nasze emocje” techniką collage. Wykorzystując matę do kodowania przedszkolaki wspólnie ułożyły wesołą buźkę. Wspólna praca grupowa dała dzieciom możliwość pogłębienia współpracy w grupie. Przedszkolaki doskonaliły poczucie rytmu, rozwijały wyobraźnię muzyczną oraz ruchową wykonując taniec do piosenki pt. „Zgoda”. Wykonały wiele ćwiczeń w dodawaniu w zakresie 10. Uczestniczyły w wielu zabawach ruchowych w ogrodzie przedszkolnym.

 

zdjęcia


 MIESZKAM W POLSCE

 

W minionym tygodniu przedszkolaki utrwaliły i wzbogaciły swoje wiadomości na temat Polski, jej historii oraz symbolach narodowych. Wykonały pracę plastyczną „Flaga”. Słuchały legendy pt.”O Lechu i białym orle” , układały plan wydarzeń do lektury na podstawie przedstawionych ilustracji. Samodzielnie opowiadały treść legendy na podstawie ilustracji. Śpiewały piosenki i grały na instrumentach muzycznych, doskonaliły pamięć muzyczną. Barwiły wodę przy pomocy pisaków, bibuły i farb. Wykonały eksperyment badawczy pt. „ Wędrująca woda” , obrazujący wędrówkę wody w roślinach.

 

zdjęcia


MUZYKA JEST WSZĘDZIE

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy w przedszkolu o muzyce. Dzieci uczestniczyły w wielu zabawach dźwiękowych, tworzyły instrumenty, poznawały różne rodzaje ekspresji muzycznych próbowały nazywać uczucia które towarzyszą podczas słuchania i tworzenia muzyki. Rozwijały swoje umiejętności matematyczne, klasyfikując przedmioty i definiując podobieństwa i różnice między nimi. Dopasowywały różne rodzaje utworów do odpowiednich uroczystości. Grały na instrumentach muzycznych. Dzieci próbowały wyrazić treść utworu poprzez ruch i środki plastyczne. Utrwaliły informacje dotyczące bezpiecznego poziomu głośności dźwięków, dowiedziały się, jak dbać o słuch. Wykonały pracę plastyczną pt. „Akordeon”. Utrwaliliśmy również znajomość wyglądu polskich symboli narodowych, śpiewaliśmy hymn Polski, rozmawialiśmy o tym w jakich okolicznościach go śpiewamy. Na macie do kodowania, odkodowaliśmy flagę Polski. Wzięliśmy udział w uroczystej akademii  z okazji uchwalenia Konstytucji 3 maja i Dnia Flagi. Następnie odbył się konkurs recytatorski pt. „Mali Patrioci”. Za udział w konkursie dzieci otrzymały dyplomy i nagrody książkowe.

zdjęcia


  ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy w przedszkolu o wszystkim, co dzieje się na wiejskim podwórku. Dzieci dowiedziały się, jak zwierzęta żyją w wiejskiej zagrodzie. Samodzielnie wyszukiwały w książkach i weryfikowały informacje dotyczące ich wyglądu i zwyczajów. Rozpoznawały dźwięki wydawane przez zwierzęta, dopasowywały nazwę zwierzęcia i ilustracje je przedstawiające do dźwięku, który wydaje. Wykonały wiele ćwiczeń w dodawaniu w zakresie 10. Uczestniczyły w zabawach ruchowych do piosenek, tworzyły do nich akompaniamenty i ilustrowały je ruchem. Wykonały pracę plastyczną pt. „ Łaciate krowy”.

zdjęcia


      PRACOWITA WIOSNA

 

Miniony tydzień rozpoczęliśmy od uroczystego powitania wiosny. Dzieci dowiedziały się o starym ludowym zwyczaju i symbolu odchodzącej zimy - marzanny. Nauczyły się piosenki pt. „ Maszeruje wiosna”. Dzieci wysłuchały opowiadania G. Kasdepke pt. „ Nikt mnie więcej nie zobaczy”, kontynuowaliśmy rozmowę o wiosennych zmianach w przyrodzie, o rozkwitających pączkach, pierwszych kwiatach, powracających ptakach, wykonały pracę plastyczną pt. „ Motyl”. Dzieci kontynuowały wiosenną matematykę, słuchając zagadek matematycznych, kodując wiosenne kwiaty na planszy do kodowania, przeliczając w zakresie 10, tworzyły zbiory różnych przedmiotów. Uczestniczyły w wielu zabawach ruchowych, również z towarzyszeniem piosenek.

Wykonaliśmy także kolorowe pisanki na wystawę prac plastycznych w Miejskiej Bibliotece Publicznej Nr 13 w Tarnowie.

 

         PIOSENKA

zdjęcia


NIGDY NIE BÓJ SIĘ LEKARZA, GDY CHOROBA SIĘ PRZYDARZA

 

Miniony tydzień dał wiele okazji do wdrażania dzieci do dbania o zdrowie własne i innych, rozumienia, że życie i zdrowie należy chronić, poznawania zasad zdrowego stylu życia, zasad przestrzegania higieny a także oswajania dzieci z potrzebą odbywania wizyt u lekarzy różnych specjalności w tym regularnych wizyt u dentysty. To także kształtowanie niemal intuicyjnego rozumienia zdrowia i zagrożeń, jakimi są choroby. Uświadomienie, że każdy ma wpływ na ochronę swojego zdrowia i jest za nie odpowiedzialny. Dbanie o zdrowie to m.in. zdrowy styl odżywiania i zapewnienie odpowiedniej dawki ruchu, odpowiednia ilość snu, dbanie o higienę. Dzieci poznały zawód lekarza, jego strój, słuchały bicia swojego serca za pomocą stetoskopu, założyły kącik czasowy – aptekę. Segregowały produkty na zdrowe i niezdrowe dla naszego zdrowia. Wykonały pracę plastyczną pt. „ Lekarz”.

zdjęcia


 CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS!

 

Przez miniony tydzień uczyliśmy się ochrony przed narażeniem na działanie dymu tytoniowego oraz kształtowaliśmy świadome, asertywne postawy wśród dzieci dotyczące ochrony własnego zdrowia, w przypadku bezpośredniego kontaktu z osobami palącymi. Dzieci dowiedziały się „Co i dlaczego dymi?”, prowadziły dyskusję na temat „ Jak się czuję kiedy dymi papieros?”, „Co się dzieje gdy ludzie palą papierosy?” Dzieci potrafią stanowczo powiedzieć – Nie pal przy mnie!!! - Tu nie wolno palić!!! Poznały maskotkę programu dinozaura Dinusia, wykonały różnymi technikami plastycznymi portret Dinusia, kodowały jego portret na macie do kodowania, śpiewały o nim piosenkę. Ćwiczyły umiejętność orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała wykonując różne zadania na matach do kodowania. Nauczyły się śpiewać piosenkę pt. „ Piosenka mądrych dzieci”. Dwóch chłopców otrzymało wyróżnienie i nagrody za udział w konkursie plastycznym w Szkole Podstawowej Nr 2 w Tarnowie.

 

PIOSENKA

zdjęcia


    ZIELONY KĄCIK W PRZEDSZKOLU   

 

W oczekiwaniu na wiosnę, założyliśmy w przedszkolu zielony kącik przyrody. Dzieci układały historyjkę obrazkową, dzieki której dowiedziały się jak przebiega proces rozwoju i wzrostu roślin oraz co jest potrzebne roślinom żeby mogły rosnąć. Samodzielnie zasadziły fasolę, cebulę, rzeżuchę, założyły mała przedszkolną uprawę. Przez cały tydzień opiekowały sie roślinami, obserwowały czy już pojawiają się zielone części roślin. Dzieci na podstawie własnej wiedzy opowiadały o pierwszych zwiastunach wiosny. Na macie do kodowania układały przebiśniegi. Słuchały piosenki pt. " Pan ogrodnik" tworzyły do niej akompaniament przy użyciu instrumentów muzycznych i ilustrowały ja ruchem. W ogrodzie przedszkolnym poszukiwaliśmy pierwszych oznak wiosny. Dzieci wykonały pracę plastyczną pt. " Nowalijki".

zdjęcia


  ZDROWE ODŻYWIANIE - CO TO TAKIEGO?

 

W bieżącym tygodniu rozmawialiśmy o zdrowym odżywianiu. Słuchaliśmy wierszy i opowiadań poruszających ten temat. Sprawdzaliśmy jak wygląda piramida żywienia. Mówiliśmy o tym, co oznacza zdrowe odżywianie, jakie produkty warto jeść często, a jakie rzadziej. Dzieci uczyły się planować zdrowy posiłek, poprawnie trzymać łyżkę i widelec, korzystać z serwetek, dbać o kulturę spożywanego posiłku. Na macie do kodowania układały zdrowe produkty, posługiwały się pojęciami w prawo, w lewo, w górę, w dół. Pamiętały też o „Dniu Kota” tworząc jego portret. Wzorowo wywiązywały się z roli dyżurnego.

zdjęcia


 HEJ GÓRY NASZE GÓRY

 

W drugim tygodniu lutego rozmawialiśmy na temat polskich gór w okresie zimy. Dzieci wskazywały góry na mapie Polski. Segregowały ilustracje gór według pór roku, opisywały ich piękno i urok. Rozmawialiśmy na temat bezpiecznego zachowania się w górach. Słuchaliśmy ludowych melodii i pieśni z Zakopanego i Podhala. Dzieci tańczyły elementy ludowego tańca „Zasiali górale”, nuciły góralską pieśń „W murowanej piwnicy”. Słuchały ludowej gwary z audiobuka. Wykonały owieczkę z wełny oraz ilustrację prezentującą górski krajobraz. Podczas zabawy dydaktycznej „W zagrodzie bacy” przeliczały i segregowały owieczki według różnych kryteriów: wielkości, koloru i kształtu. Zgromadzone i zdobyte wiadomości o Polsce dzieci wykorzystały podczas drużynowej rozgrywki gry planszowej „Podróż od gór aż do morza”.

W dalszym ciągu pamiętamy o dokarmianiu ptaków.

zdjęcia


  POMAGAMY PTAKOM

 

W bieżącym tygodniu dzieci uczyły się w jaki sposób należy pomagać ptakom, aby przetrwały zimę. Dzieci chętnie przeglądały barwne albumy, zdjęcia i ilustracje. Dokonywały systematycznych obserwacji związanych z życiem ptaków. Często odwiedzały ptasią stołówkę, dbając o to, aby nigdy nie pozostała pusta. Dzieci przeliczały ptaki przesiadujące na drzewach, oraz odwiedzające nasz karmnik. Rozpoznawały ślady ptaków na śniegu. Przeliczały w zakresie liczby 6 i więcej, układały i rozwiązywały zakodowane łamigłówki i wzory np. karmnik. Śpiewały piosenki, których głównymi bohaterami były ptaki. Na koniec wykonały pracę plastyczną inspirowaną słuchaniem piosenki „Biegały ptaszki”.

zdjęcia


  ZIMO BAW SIĘ Z NAMI !!!

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy z dziećmi o zimowych zabawach i sportach. Dzieci wzięły udział w zabawach ruchowych przedstawiających różne zimowe konkurencje sportowe. Zastanawialiśmy się skąd sie bierze śnieg i czy śnieg jest czysty. Dzieliły się własnymi doświadczeniami i spostrzeżeniami. Wykonały prace plastyczną pt. "Zimowe drzewko". W czwartek odbył sie bal karnawałowy. Dzieci pięknie prezentowały się w strojach karnawałowych, brały udział w konkursach i zabawach tanecznych. Chętne dzieci wykonały maski karnawałowe, które można obejrzeć w galerii Biblioteki Miejskiej filia nr 13.

zdjęcia


  KOCHAM BABCIĘ, KOCHAM DZIADKA,

                       BYCIE Z NIMI TO JEST GRATKA!!!

 

Święto Babci i Dziadka to przepiękna okazja, by opowiedzieć innym o swojej rodzinie. A kiedy dzieci mogą ogladac rodzinne zdjęcia, dzielić się historiami, które się z nimi wiążą, których wczesniej wysłuchały od rodziców, dziadków, cioć, wujków, to doświadczają historii swojej rodziny - swojej historii. Maja możliwość poczuć się częścią większej wspólnoty. Dlatego tak ważny jest czas rodzinnych spotkań, oglądania fotografii, celebrowania rodzinnych uroczystości. Niestety w tym roku ze względu na pandemię nie mogliśmy gościć w naszym przedszkolu Babć i Dziadków, ale przygotowaliśmy dla Nich prezenty, nauczyliśmy się wiersza na pamięć, śpiewać piosenkę o Babci i Dziadku, a także przygotowaliśmy taniec pt. "Polka dla Babci i Dziadziusia". Wykorzystując matę do kodowania dzieci odkodowały obrazek serduszka, który również dedykują swoim Dziadkom.

 

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

zdjęcia


  W KTÓRYM SKLEPIE ZNAJDZIESZ BUŁKI,

                       A GDZIE  KSIĄŻKI ZDEJMIESZ Z PÓŁKI

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o różnych rodzajach sklepów. Dowiedzieliśmy się na czym polega praca sprzedawcy i co zrobić kiedy zgubimy się w dużym sklepie. Wiemy tez do czego służy waga i czym zapłacimy za towar w sklepie. Ćwiczyliśmy przeliczanie w zakresie 10. Dokładaliśmy monety tak, aby osiągnąć ich podaną liczbę. Wesoło i bezpiecznie bawiliśmy się na śniegu. Wykonaliśmy pracę plastyczną pt. "Sklep".

zdjęcia


 

   NOWY ROK SIĘ WŁASNIE ZACZĄŁ

                        I Z RADOŚCI WSZYSCY SKACZĄ

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o upływie i następstwie czasu. Dowiedzieliśmy się o różnych rodzajach kalendarzy i zegarów. Rozmawialiśmy o nocy sylwestrowej i noworocznych postanowieniach. Nauczyliśmy się nazw pór roku, dni tygodnia i miesięcy oraz wiersza na pamięć pt. "Nowy Rok" H. Bechlerowej. Ponadto nauczylismy się czytać globalnie: Nowy Rok. Samodzielnie układaliśmy i składaliśmy sobie życzenia noworoczne.

zdjęcia


   CZEKAMY NA ŚWIĘTA!

 

W związku ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia dzieci w bieżącym tygodniu poznały świąteczne zwyczaje i tradycje. Wiedzą, że czas Bożego Narodzenia to czas spędzany z rodziną, to wspólne ubieranie i dekorowanie choinki, to czas śpiewania kolęd, rodzinnych spotkań i zasiadania do wieczerzy wigilijnej. Dzieci przypomniały i utrwaliły słowa związane ze świętami (gwiazdka, bombka, łańcuch, choinka, szopka, żłóbek, kolędnicy). W minionym tygodniu śpiewały kolędy, wykonały ozdoby choinkowe, zorganizowały świąteczny kącik. Podczas świątecznych porządków przeliczały choinkowe ozdoby, posługiwały się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 6 i więcej. Opracowały instrumentalną wersję kolędy „Choinka Mała”.

 

PIOSENKA „CHOINKA MAŁA”

  zdjęcia


  GDZIE MIESZKA CISZA?

 

W minionym tygodniu udaliśmy się do „Krainy ciszy”. Rozmawialiśmy o tym jak szkodliwy jest hałas dla naszego zdrowia i co trzeba robić, aby go unikać. Dzieci brały udział w różnych zabawach kształtujących umiejętność odróżniania dźwięków, doskonalących wrażliwość słuchową, rozwijających koncentrację uwagi. Starały się sprawdzić co słychać, kiedy w sali jest całkowita cisza. Czy słyszą szelest kartki, tykanie zegara, szum wiatru, odgłos kroków. Rozpoznawały dźwięki instrumentów, określały czy są to dźwięki przyjemne czy nie. Grały i komponowały na instrumentach melodie ciche i głośne. Wyszukiwały i nazywały miejsca gdzie w mieście można spotkać ciszę. Samodzielnie wykonały pracę plastyczną „Cicho – głośno”. W zabawach  eksperymentowały z liczbami, rozpoznawały cyfry od 0 do 6.

  zdjęcia

 


WITAJ ŚWIĘTY MIKOŁAJU!

 

W minionym  tygodniu czekaliśmy na odwiedziny Świętego Mikołaja. Dzieci zastanawiały się, jak należy przez cały rok się zachowywać, aby Mikołaj przyniósł prezenty. Wyszukiwały wiadomości o Mikołaju w książkach, w literaturze dziecięcej i w Internecie. Słuchały najpiękniejszych i najciekawszych opowieści o Mikołaju. W oczekiwaniu na przybycie Świętego Mikołaja wspólnie gimnastykowały się na świeżym powietrzu. Kiedy w końcu Mikołaj odwiedził nasze przedszkole, przywitały go piosenką i wierszykiem. Mikołaj nie zapomniał nikogo obdarować prezentami.

 

Piosenka "Idzie Święty Mikołaj"

  zdjęcia

 


    ROLA WODY NA ZIEMI

 

W ubiegłym tygodniu rozmawialiśmy z dziećmi o roli wody na ziemi. Dzieci wysłuchały opowiadania pt. " Jedna kropla wody" i zapoznały się z cyklem obiegu wody w przyrodzie. Uczestniczyły w zabawach ruchowych, słuchowych i plastycznych związanych z wodą - poznały trzy stany skupienia wody, dowiedziały się co pływa, a co tonie. Uroczyście obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. 

  zdjęcia


JAK ZWIERZĘTA PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy z dziećmi o tym jak zwierzeta przygotowują się do zimy. Dzieci na podstawie własnych doświadczeń, teatrzyku pt. "Kłopoty Burka z podwórka",wierszy i zagadek oraz samodzielnie wyszukanych informacji, poszerzały informacje na temat przygotowań zwierząt do zimy. Dzieci poznały też zasady odpowiedniego dokarmiania zwierząt zimą. Utrwaliły nazwy ptaków odlatujących na zimę z Polski i tych które zostają. Dowiedziały się jak zwierzęta gromadzą zapasy na zimę, oraz jak tworzą przez nie ciepłe schronienia. Dzieci wykonały pracę plastyczną pt. " Szal dla Pana Listopada".

                                                                                                                                                                                                                              zdjęcia


KONTUR POLSKI - Ułóż Puzzle Online za darmo na Puzzle Factory  KRAKÓW - MIASTO SMOKA WAWELSKIEGO

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy z dziećmi o Polsce, a bardziej szczegółowo o Krakowie - mieście Smoka Wawelskiego. Poznaliśmy znaczenie słów: ojczyzna, kraj, stolica. Utrwaliliśmy znajomość wyglądu polskich symboli narodowych, śpiewaliśmy hymn Polski w ramach akcji MEN " Szkoła do hymnu", rozmawialiśmy o tym w jakich okolicznościach go śpiewamy. Poznaliśmy legendy, opowieści i zabytki związane z Krakowem. Dzieci poznały wzór stroju krakowskiego. Wykonały pracę plastyczną pt " Strój krakowski".

zdjęcia


Święto Dyni / Halloween: Dekoracje, napisy, scenariusze, karty pracy, prace  plastyczne   JESIENNE ZABAWY

 

Dzieci z grupy trzeciej podczas zabaw na przedszkolnym placu zabaw korzystały z uroków jesiennej pogody. 

zdjęcia