Przedszkole Publiczne Nr 6 w Tarnowie

GRUPA I 2020/2021

     CO BĘDZIEMY ROBIĆ W WAKACJE?

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o nadchodzących wakacjach. Dzieci opowiadały gdzie by chciały pojechać ze swoimi rodzicami i co będą robić przez całe wakacje. Malowaliśmy farbami góry, morze, jezioro i wiemy już co robić, aby czuć się bezpieczni nad wodą i w górach. Dużo czasu spędziliśmy na przedszkolnym placu zabaw, korzystając z pięknej gorącej pogody. Udanych wakacji i do zobaczenia we wrześniu.

 

zdjęcia


  NADCHODZI LATO

 

W tym tygodniu przedszkolaki poszerzały swoją wiedzę na temat nadchodzącej pory roku jaką jest lato. Dzieci dowiedziały się, że latem zwykle jest słonecznie, świeci gorące słońce, czasem może się zdarzyć burza a innym razem zobaczymy na niebie kolorową tęcze. Przedszkolaki wiedzą już, że w upalne dni należy pić dużo wody, nosić czapkę na głowie i chować się przed upałem do cienia. Przez cały tydzień utrwalaliśmy znajomość koloru żółtego, dzieci z uwagą wysłuchały bajki o żółtej kredce autorstwa A. Galicy. Wyszukiwały przedmioty w kolorze żółty oraz wykonały pracę plastyczną pt. „Gorące słońce”. Dzieci poznały również wygląd i nazewnictwo letnich kwiatów takich jak: maki, stokrotki i chabry oraz nauczyły się śpiewać piosenkę pt. „Razem z latem”. Utrwalaliśmy znajomość położenia przedmiotów (stokrotek) względem siebie.

zdjęcia


   POJAZDY

 

Tematem mijającego tygodnia były pojazdy. Najbardziej znany dzieciom jest rower i dlatego od niego przedszkolaki zaczęły zdobywanie wiedzy o pojazdach. Rozpoznawały jakimi rowerami jeżdżą dorośli, a jakimi dzieci, dowiedziały się, dlaczego tak ważny dla rowerzysty jest kask oraz jak należy jeździć, aby wszyscy na drodze czuli się bezpiecznie. Dzieci poznawały inne pojazdy lądowe takie jak: samochody osobowe, ciężarowe, ratownicze, tramwaje, pociągi oraz pojazdy poruszające się po wodzie i w powietrzu. W ramach pracy plastycznej dzieci wykonały pojazdy z figur, utrwalały nazewnictwo i wygląd podstawowych figur geometrycznych. Przedszkolaki poznały w tym tygodniu piosenkę pt. „Jedzie pociąg pod górę”.

zdjęcia


    ŚWIĘTO WSZYSTKICH DZIECI

 

Po święcie Mamy i Taty nadszedł długo wyczekiwany przez wszystkie dzieci Międzynarodowy Dzień Dziecka. Przedszkolaki świętowały od samego rana, zabawy i radości nie było końca. Dzieci brały udział w różnych konkursach, tańczyły do ulubionych przebojów, malowały kredą na tablicach i wesoło spędziły przedpołudnie bawiąc się na przedszkolnym placu zabaw. Wszystkie dzieci w tym dniu otrzymały piękne prezenty od Rady Rodziców.

zdjęcia


  KOCHAMY SWOICH RODZICÓW

 

Miniony tydzień rozpoczęliśmy od bardzo ważnego wydarzenia, jakim były obchody Święta Mamy i Taty. Przygotowywaliśmy się do tej uroczystości przez cały tydzień, aby móc wyrecytować wiersze i zaśpiewać dla najważniejszych osób w naszym życiu- rodziców. Śpiewaliśmy piosenki pt. „Słodka mama”, „Tata jest potrzebny ”oraz „Kochana mamo”. Na zakończenie zatańczyliśmy wspólny taniec pt. „SKIDAMARINK”. Przygotowaliśmy drobne upominki dla rodziców w postaci pięknie ozdobionych i pokolorowanych laurek, które zostały wręczone rodzicom 26 maja. W tym tygodniu rozmawialiśmy dużo o naszych rodzicach, uczyliśmy się budować dłuższe wypowiedzi opowiadając jak na imię mają nasi rodzice, czym się zajmują i jak spędzają z nami wolny czas. Doskonaliliśmy naszą spostrzegawczość wzrokową wyszukując na planszach czynności, które wykonują rodzice z dziećmi na obrazkach. Na dużej zielonej macie do kodowania udało nam się odkodować wielkie serce dla mamy i taty, wykonaliśmy dla nich bukiety kwiatów na niebieskich kartkach papieru. Bawiliśmy się też wesoło na naszym przedszkolnym placu zabaw.

zdjęcia


    EGZOTYCZNE ZWIERZĘTA

 

W tym tygodniu przenieśliśmy się do ciepłych krajów aby bliżej poznać egzotyczne zwierzęta. Oglądaliśmy atlasy geograficzne, ilustrację i fotografię zwierząt jakie mieszają w Afryce. Dzięki specjalnym planszom i okularom 3D mogliśmy bardzo dokładnie obejrzeć jak wyglądają zwierzęta i jakie posiadają umaszczenie oraz cechy charakterystyczne. Nazywaliśmy zwierzęta przedstawione na obrazkach, opisywaliśmy ich wygląd oraz klasyfikowaliśmy je na dwie grupy- duże i małe. Rozwiązywaliśmy zagadki słowne i wskazywaliśmy na kartach pracy zwierze o którym była mowa w zagadce. Wiemy już, co to jest zoo i jak należy się tam zachowywać aby nie przestraszyć mieszkających w nim zwierząt. Za pomocą farb w kilku kolorach stworzyliśmy tło na które naklejaliśmy bardzo dokładnie poznane zwierzęta.

 

zdjęcia


  BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK

 

Przez cały drugi tydzień maja poznawaliśmy w naszej grupie pracę strażaka. Uświadomiliśmy sobie jak niebezpieczna i bardzo odpowiedzialna jest praca każdego strażaka, wiemy że nie można robić sobie z nich żartów i dzwonić pod numery alarmowe bez powodu. Zapamiętaliśmy bardzo ważny numer 998 pod jaki trzeba dzwonić, kiedy jesteśmy w niebezpieczeństwie. Wysłuchaliśmy opowiadania Cz. Janczarskiego pt. „Jak Wojtek został strażakiem”. Układaliśmy historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń i staraliśmy się opowiadać swoimi słowami co wydarzyło się na obrazkach. Doskonaliliśmy umiejętność wypowiadania się na dany temat. Poznaliśmy charakterystyczny strój strażacki i potrafimy wymienić co wchodzi w jego skład; kask, kurtka, spodnie, rękawice, buty. Wiedzę tą wykorzystaliśmy tworząc pracę plastyczną, kolorując sylwetę strażaka oraz za pomocą plasteliny wykonaliśmy wielki ogień-utrwalaliśmy tym samym znajomość kolorów.

zdjęcia


  MIESZKAMY W POLSCE

 

W kolejnym tygodniu rozmawialiśmy o bardzo ważnych sprawach dla każdej polki i polaka. Dzieci wiedzą już, że polska to nasza ojczyzna, miejsce w którym mieszkamy. Ojczyzna to wszystko to co nas otacza- nasz dom, sąsiedzi, plac zabaw, przedszkole, koledzy i koleżanki. Utrwalaliśmy biało-czerwone barwy oraz symbole narodowe. Przedszkolaki potrafią rozpoznać i nazwać flagę oraz godło naszego kraju. Śpiewaliśmy przez cały tydzień piosenkę patriotyczną pt. „Jestem Polakiem”. W ramach pracy plastycznej dzieci wykonały flagę Polski, malując nietypowym pędzelkiem jakim był patyczek kosmetyczny. Podczas tworzenia pracy doskonaliły chwyt pęsetkowy.

 

zdjęcia


 LUBIMY CZYTAĆ KSIĄŻKI

 

W ostatnim tygodniu kwietnia zgłębialiśmy informacje na temat naszych ulubionych książek do czytania oraz dowiedzieliśmy się jak powstaje książka zanim trafi do naszych rąk. Wiemy już, kto to jest autor i pisarz oraz co robi się w bibliotece a co w księgarni. Stworzyliśmy wspólnie kodeks małego czytelnika i będziemy zawsze o nim pamiętać kiedy będziemy czytać, oglądać nasze bajeczki. Wykonaliśmy zakładki do książek i ozdobiliśmy je wg własnego upodobania. W piątek z naszym udziałem odbyła się uroczysta akademia z okazji uchwalenia Konstytucji 3 maja i Dnia Flagi. Akademia była podsumowaniem projektu „Nasze polskie ABC” realizowanego razem z grupą II i III. Podczas akademii odbył się konkurs recytatorski „Mali patrioci”. Laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody książkowe.

 

WIERSZ 

PIOSENKA  

zdjęcia


     W ZGODZIE Z NATURĄ

 

 W minionym tygodniu, poruszaliśmy na zajęciach tematykę dotyczącą ekologii. Dowiedzieliśmy się co to znaczy ekologia i jak być prawdziwym przyjacielem natury. Poznaliśmy co to woda, komu jest potrzebna i do czego możemy ją wykorzystywać, a przede wszystkim jak możemy ją oszczędzać. Wiemy już, że śmieci musimy wrzucać do specjalnych pojemników, oznaczonych danym kolorem. Utrwalaliśmy jednocześnie znajomość kolorów. W czwartek obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi i z tej okazji wykonaliśmy wspólnie wielki plakat naszej planety, ćwiczyliśmy przy okazji umiejętność współpracy w grupie oraz cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej.

zdjęcia


     PANI WIOSNA

 

W minionym tygodniu rozmawialiśmy na temat Pani Wiosny. Dzieci przez cały tydzień poznawały kolejne oznaki nowej pory roku oraz starały się je rozpoznawać w trakcie obserwacji oraz zabaw muzyczno-ruchowych. Wiedzą już, jak wyglądają krokusy, fiołki i bazie oraz potrafią rozpoznać bociana oraz skowronka. Przedszkolaki nauczyły się też nowej piosenki pt. „Wiosna, wiosenka” , muz. i sł. P. Belak oraz wykonały prace plastyczną pt. „Bazie kotki”. Podczas zabaw z kodowaniem na macie, dzieci utrwalały wygląd i nazwę krokusa.

zdjęcia


   ŻEGNAMY ZIMĘ

 

Zima pomału odchodzi, ustępuje miejsca kolejnej porze roku. Zamiast śniegu z nieba kapie często deszcz, a ślizgawki zamieniają się w kałuże. W minionym tygodniu przedszkolaki obserwowały przez okno charakterystyczne dla przedwiośnia zjawiska atmosferyczne. Wysłuchały wiersz H. Bechlerowej pt. „Przyszedł nocą miś”, oglądały ilustrację do wiersza i dostrzegały tym samym co, działo się z bałwankami pod wpływem słońca i zmieniających się warunków atmosferycznych. Dzieci poznały jeden z pierwszych wiosennych kwiatów jakie możemy już zaobserwować w naszych ogródkach. Przedszkolaki wzbogaciły swoje słownictwo o takie wyrazy jak: łodyga, liść, kwiat, środek. Znają budowę przebiśniegu oraz wiedzą już, że kwiaty potrzebują dużo słońca i wody do wzrostu. W celu utrwalenia wyglądu poznanego kwiatu, wykonaliśmy pracę plastyczną pt. „Przebiśniegi”. Dzieci utrwalały w tym tygodniu przeliczanie w zakresie liczby 4. Klasyfikowały sylwety według wielkości i koloru oraz układały je w rytmy i w szeregi wykorzystując w tym celu papierowe sylwety kwiatów.

zdjęcia


  NASI DOMOWI ULUBIEŃCY

W minionym tygodniu przedszkolaki miały okazję dokładniej poznać różne  zwierzęta domowe m.in. psa, kota, papugę oraz rybki. Dzieci doskonaliły umiejętność wypowiadania się na dany temat, opowiadały o zwierzętach, które mieszkają razem z nimi w ich domach. Próbowały opisywaćwygląd zwierząt i rozwijały wyobraźnię, zastanawiając się, co by do nich powiedziały, gdybypotrafiły mówić. Dowiedziały się, że w kontaktach ze zwierzętami trzeba zachować ostrożnośći przestrzegać zasad higieny. Stworzyliśmy kodeks dobrego opiekuna zwierząt: dzieci poznałysłowo opiekun, rozmawialiśmy o pracy weterynarza oraz o tym, jak należy zajmować się psem i kotem.Przypomnieliśmy sobie, jakie dźwięki wydają zwierzęta domoweĆwiczyliśmy liczenie, rozpoznawanie wielkości (duży, mały) oraz układanie i kontynuowanie kocich rytmów. Dzieci wykonały pracę plastyczną pt. "Kotki Psotki", wyklejały szablon kota kawałkami gazety a następnie przyklejały oczy i wąsiki. 

zdjęcia


  BAJKI I BAJECZKI

 

Aby zachęcić maluchy do oglądania, a w przyszłości czytania książek, w minionym tygodniu rozmawialiśmy o bajkach i baśniach Dzieci opowiadały o swoich ulubionych książeczkach, które czytają im rodzice. Uczyły się tym samym wypowiadać w sposób zrozumiały dla otoczenia i słuchać, kiedy mówią inni. Poznały dwie piosenki pt. „Baśnie” sł. i muz. B. Forma, „Bajeczki” oraz wiersz Z. Dmitrocy „Skąd się biorą bajki?”. Maluchy brały udział w różnych zabawach o tematyce bajkowej, takich jak Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy, wcielanie się w role poznanych bohaterów, bajkowe ćwiczenia gimnastyczne oraz zagadki. Miały okazję poznać historię Kopciuszka, Czerwonego Kapturka oraz Jasia i Małgosi. Uczyły się uważnie słuchać opowiadań czytanych przez nauczyciela, oglądały książki i szukały w nich znanych i rozpoznawały bohaterów: Kota w butach, Królową Śniegu, Kopciuszka, Jasia i Małgosię, Trzy świnki, Kubusia Puchatka oraz dobierały elementy charakterystyczne dla niektórych z nich. Dzieci wykonały prace plastyczną pt. „Bajkowe postacie” oraz dodatkową pracę plastyczną przedstawiającą zamek dla bajkowych postaci. Z pomocą smoków dzieci utrwalały znajomość kolorów, wyszukiwał w sali przedmioty w danym kolorze oraz pomagały Kopciuszkowi posegregować kolorowe pomponiki zgodnie z kolorem.

zdjęcia


   ZIMA W LESIE

 

W tym tygodniu przenieśliśmy się do zimowego lasu, maluchy oglądały zimowe ilustracje i zwracały uwagę na wygląd drzew oraz sytuację zwierząt. Dzieci odszukiwały i rozpoznawały zwierzęta na obrazkach, wiedzą jak wygląda sarna, dzik, zając, wróbel oraz sikorka. Znają także, ich ulubione przysmaki oraz wiedzą co to jest karmnik a co paśnik. Podczas wykonywania pracy plastycznej pt. „Leśne zwierzęta” dzieci poznały nową technikę malowania farbą za pomocą miękkiej gąbki. Maluchy doskonaliły motorykę małą w trakcie lepienia i ugniatania w dłoniach plasteliny, którą wyklejały oczy, nos, uszy wybranych leśnych zwierząt. Dzieci doskonaliły umiejętność położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, stosowały określenia: na, pod, w z wykorzystaniem papierowych sylwet ptaków, a następnie przeliczały ptaki w dostępnym zakresie. Utrwalane były kolory podczas ćwiczeń i zabaw gimnastycznych. Dzieci nauczyły się śpiewać piosenkę pt. „Biały walczyk”.

 

WIERSZ

zdjęcia


BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU I LODZIE

 

W drugim tygodniu lutego rozmawialiśmy na temat zimowych sportów. Dowiedzieliśmy się, co można robić zimą na śniegu i lodzie oraz jak bezpiecznie używać i jeździć na sankach, nartach i łyżwach. Kształtowaliśmy umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie ilustracji. Ocenialiśmy zachowania bohaterów występujących na obrazkach oraz w opowiadaniach. Wzbogacaliśmy słownictwo, utrwalaliśmy nazewnictwo sportów zimowych i niezbędnych sprzętów do ich uprawiania. Odróżnialiśmy miejsca bezpieczne i niebezpieczne do uprawiania sportów zimowych. Wiemy już, że jeździmy na łyżwach tylko i wyłącznie na lodowisku i trzymamy się z daleka od jezior. Jeśli chcemy pojeździć na sankach wybieramy górki daleko od ulicy i samochodów. Wykonaliśmy też wspólnie dodatkowa prace plastyczno-techniczną pt. „Łyżwy i lodowisko”. Rozwijaliśmy też kompetencje cyfrowe podczas zabawy z matą do kodowania oraz z wykorzystaniem kolorowych kubeczków. Dzieci poszerzały swoją wyobraźnię, kształtowały logiczne myślenie oraz czerpały radość ze wspólnej zabawy nowym materiałem.

zdjęcia


     W KARNAWALE SAME BALE

 

„W karnawale same bale” -postanowiliśmy troszeczkę dłużej zatrzymać się w tematyce karnawałowej i dowiedzieć się czegoś więcej na temat karnawału. W minionym tygodniu dzieci dowiedziały się, co oznacza słowo karnawał, bal maskowy, bal karnawałowy. Maluchy wzbogaciły swoje słownictwo o takie wyrazy jak: serpentyny, girlandy, konfetti. Dzieci na podstawie ilustracji i historyjki obrazkowej rozwijały spostrzegawczość i umiejętność interpretowania zdarzeń przedstawionych na obrazkach. Kształtowały umiejętność logicznego myślenia, kojarzenia faktów oraz uczyły się wypowiadać na dany temat. Przedszkolaki słuchały z uwagą wiersza Z. Dymitrocy pt. „W karnawale, w karnawale” i uczyły się go na pamięć. Wykonały prace plastyczną pt. „Maska karnawałowa”, ich zadaniem było jak najpiękniej ozdobić ją cekinami i kamyczkami. Dzieci rozwijał również umiejętność przeliczania elementów w zakresie liczby 4.

 

WIERSZ

zdjęcia


  PASOWANIE/ POZNAJEMY ZAWODY/ BAL KARNAWAŁOWY

 

Miniony tydzień dostarczył maluchom wiele wrażeń i emocji. W poniedziałek odbyła się długo wyczekiwana przez wszystkich Uroczystość Pasowania na Przedszkolaka. Dzieci oficjalnie uzyskały miano prawdziwego Przedszkolaka. W kolejnych dniach dzieci poznały prace kucharza, wiedzą już jak wygląda jego strój oraz jak nazywają się potrzebne przedmioty mu do gotowania naszych ulubionych dań. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną pt. „Co dobrego na obiadek?”. Bajkowe stroje, kolorowy wystrój sali i wesoła muzyka– w takiej atmosferze bawiły się przedszkolaki z grupy pierwszej podczas tegorocznego balu karnawałowego, który odbył się w czwartek. Dzieci tego dnia miały okazję przebrać się za różne postacie z bajek i nie tylko. Na balu można było spotkać: wróżki, księżniczki, strażaków myszki a nawet kota i lisa, Spider- Mana i wiele innych postaci. Przedszkolaki świetnie bawiły się w rytm muzyki porywającej do tańca oraz brały udział w konkursach. Bajkowa atmosfera na długo pozostanie w pamięci naszych przedszkolaków.

zdjęcia 


   ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA

 

21 i 22 stycznia to dni szczególnie poświęcone naszym BABCIOM I DZIADKOM. W miniony tygodniu rozmawialiśmy o rodzinie, dowiedzieliśmy się skąd się biorą babcie i dziadkowie oraz jakie relacje łączą dziadków z wnukami i rodzicami. Pomogło nam w tym wspólnie stworzone drzewo genealogiczne. Dzieci oglądały ilustracje przedstawiające bawiące się dzieci z dziadkami i starały się opowiadać jak one spędzają czas ze swoimi babciami i dziadkami. Maluchy nauczyły się śpiewać piosenkę pt. „Babciu, droga Babciu” oraz wykonały laurki dla swoich dziadków, wszyscy bardzo się starali aby ich prace były najpiękniejsze. Dzieci układały również obrazki dla babci i dziadka z mozaiki geometrycznej, utrwalały w pamięci kształt koła, trójkąta i kwadratu.

 

BABCIA I DZIADEK

zdjęcia


   PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA

 

Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia- pod takim hasłem upłyną maluchom mijający tydzień. Dzieci zostały wprowadzone w tematykę związaną ze świętami i tradycją wykonywania ozdób choinkowych. Maluchy uważnie wysłuchały jak wykonać ozdobny łańcuch z kolorowych pasków papieru i bardzo chętnie przystąpiły do pracy. Efekty naszej wspólnej pracy prezentujemy na choince. W kolejnych dniach dzieci utrwalały znajomość kolorów, układały świąteczne obrazki z części, klasyfikowały przedmioty według wielkości, kształtu i koloru oraz układały z kółek i płatków śniegu rytmy. Podczas zajęć muzycznych dzieci śpiewały piosenkę pt."Siedem reniferów", która bardzo im przypadła do gustu.

zdjęcia


   IDZIE DO NAS PANI ZIMA

 

W drugim tygodniu grudnia rozmawialiśmy na temat zbliżającej się do nas zimy. Dzieci oglądały z uwagą zimowe ilustracje, starały się opowiadać własnymi słowami jak wygląda zima oraz nazywały czynności wykonywane na obrazkach. Dowiedziały się także, skąd się bierze śnieg i jak wyglądają płatki śniegu. Utrwalały części ciała do muzyki z wykorzystaniem papierowych płatków śniegu oraz rozwijały umiejętność przeliczania bałwanków i sanek w zakresie liczby 3. Dzieci wykonały również pracę plastyczną pt. „Zimowy bałwanek” i tym samym doskonaliły precyzję ruchów rąk oraz umiejętność posługiwania się klejem.

zdjęcia


Zdjęcia i animowane gify z święty Mikołaj I Renifery ~ Gifmania   CZEKAMY NA MIKOŁAJA

 

4 grudnia nasze przedszkole odwiedził Święty Mikołaj, radości nie było końca. Mikołaj obdarował wszystkie dzieci pięknymi prezentami. Dzieci przez cały tydzień przygotowywały się na wizytę długo wyczekiwanego gościa. Uczyły się recytować wiersz na przywitanie Mikołaja oraz śpiewały piosenkę pt. „Mikołaj czeka już od wczoraj”. Poznały również historię Mikołaja i wiele ciekawostek z nim związanych, układały i starały się opowiadać historyjki obrazkowe oraz rozpoznawały ukryte zabawki po dotyku. Wykonały również prace plastyczną przedstawiającą Mikołaja z długą brodą. Żegnając Mikołaja dzieci obiecały, że w przyszłym roku także będą grzeczne i zaprosiły go do odwiedzenia naszego przedszkola za rok.

zdjęcia


      DZIEŃ MISIA

 

W tym tygodniu obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Trudno sobie wyobrazić dzisiejszy świat bez pluszowego misia. Jest towarzyszem dzieci i dorosłych w świecie beztroskiej zabawy oraz przyjacielem - powiernikiem najwiekszych sekretów i tajemnic. W tym roku nie mogliśmy do przedszkola przynieść swoich pluszowych maskotek. Zastąpiliśmy je papierowymi misiami, które dzieci wymalowały farbami i ozdobiły. Dzieci słuchały bajek o misiach, recytowały wiersze, śpiewały piosenki, tanczyły i uczestniczyły w zabawach kołowych. 

zdjęcia


    ROBI SIĘ CORAZ CHŁODNIEJ 

 

Pod takim hasłem maluchy poznawały zmiany zachodzące w pogodzie późną jesienią. Dzieci uczyły się jak ważny jest dobór odpowiedniego stroju do zmieniających się warunków atmosferycznych. Utrwalały nazewnictwo i kolejność zakładania poszczególnych części garderoby. Dzieci tańczyły i śpiewały piosenkę pt. "Tańczące kalosze" oraz wykonały różnymi technikami pracę plastyczną, przedstawiającą zjawiska atmosferyczne.

zdjęcia


    TARNÓW - MOJE MIASTO

 

Dzieci z grupy pierwszej w ubiegłym tygodniu poznawały swoją miejscowość. Na podstawie zdjęć, widokówek i prezentacji multimedialnej rozpoznały ważne miejsca znajdujące się w Tarnowie. Poznały herb Tarnowa i jego znaczenie, wiedzą z jakich elementów się składa i co one oznaczają. Aby utrwalić sobie obraz herbu dzieci wykonały pracę plastyczną. 

zdjęcia


  OBCHODZIMY ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI

 

Dzieci  podczas zajęć poznały Symbole naszej Ojczyzny, wiedzą jak wygląda  Godło Polski i  Flaga oraz rozpoznają barwy narodowe. Maluchy w dniu 10 listopada o  symbolicznej godzinie 11:11  dołączyły po raz pierwszy  do Ogólnopolskiej akcji "Szkoła do hymnu", i odśpiewali zwrotki hymnu narodowego. Celem inicjatywy jest zachęcenie dzieci do wspólnego przeżywania Narodowego Święta Niepodległości oraz kształtowanie  postaw patriotyczno-obywatelskich i szacunku wobec polskich symboli narodowych.

zdjęcia


MIESZKAŃCY LASU 2X24 | Puzzle dla dzieci | Puzzle | Produkte | pl | MIESZKAŃCY  LASU 2X24       MIESZKAŃCY LASU

 

 W ostatnim tygodniu października przedszkolaki z grupy pierwszej poznawały mieszkańców lasu. Potrafią już wskazać i nazwać zwierzęta, które mieszkają w lesie. Dzieci wykonały też prace plastyczną pt. „Jeż”.

 

zdjęcia