Przedszkole Publiczne Nr 6 w Tarnowie

GRUPA II 2020/2021

     Z TATĄ ZAWSZE JEST FAJNIE!

 

W ostatnim tygodnu czerwca rozmawialiśmy o tym jaki fajny jest nasz Tatuś. I kochany. I o tym co robi, jak się z nami bawi... i w ogóle nasz tata to SUPER TATA! - każde dziecko wykonało samodzielnie postać super Taty ( bo wszystko potrafi jak Superman). Wykonalismy także bukiecik kwiatków, który wręczyliśmy swoim tatusiom w dniu ich święta. Śpiewaliśmy piosenkę o rodzinie "My rodzinę dobra mamy". Świetnie bawiliśmy się każdego dnia w ogrodzie przedszkolnym a pogoda i rozpoczynające się lato nam sprzyjało a słoneczko mocno grzało. Cudownie spędzaliśmy czas z koleżankami i kolegami z grupy II. A po wakacjach spotkamy się już jako gupa III !

Do zobaczenia we wrześniu w nowej sali!

 

PIOSENKA 

zdjęcia


   ZBLIŻA SIĘ LATO

 

W ubiegłym tygodniu rozmawialiśmy o tym, że już za kilka dni rozpocznie się kalendarzowe lato. Co prawda pogoda, która w tych dniach cieszy wszystkich to całkowicie letnia pogoda. Wymienialiśmy składniki letniej pogody, oglądaliśmy obrazki różnych składników pogody, które teraz mogą występować: burze, tęcza, wiatry itp. Wykonaliśmy obrazek pt. „Tęczowy plac zabaw”, który każe dziecko projektowało samo z gotowych elementów. Bawiliśmy się także w zabawy matematyczne figurami geometrycznymi określając ich cechy: wielkość, kolor, grubość. I spędzaliśmy dużo czasu w ogrodzie przedszkolnym, korzystając z pięknej pogody. Pamiętaliśmy także o tym, że należy podczas pobytu na słońcu zawsze mieć nakrycie głowy, pić dużo wody i chować się w miarę możliwości w cieniu. Podsumowaliśmy także nasz całoroczny konkurs na zbieranie serduszek za przestrzeganie "Kodeksu Grupowego". dzieci, które otrzymały największą liczbę czerwonych serduszek otrzymały dyplomy i drobne upominki.

zdjęcia


  ZNAMY RÓŻNE POJAZDY

 

Zbliżają się dużymi krokami upragnione wakacje. A na wakacje pojedziemy różnymi pojazdami, dlatego w minionym tygodniu rozmawialiśmy o tym co jedzie, co płynie i co lata. Oglądaliśmy rożne pojazdy, wymienialiśmy ich nazwy, omawialiśmy wygląd. Naśladowaliśmy także ich głosy i rozpoznawaliśmy jaki to pojazd po odgłosie jaki wydaje. Wykonaliśmy pracę plastyczną „Autobus”, rozwijaliśmy sprawność ruchową podczas ćwiczeń ruchowych i gimnastycznych wykorzystując gąbki kąpielowe w różnych kształtach. Już nie możemy doczekać się kiedy pojedziemy na wakacje i jakim pojazdem.

zdjęcia


   WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ!

 

Początek czerwca zawsze związany jest ze świętem dzieci na całym świecie. W grupie II cały tydzień poświęcony był rozmowom o dzieciach na całym świecie, ich wyglądzie, zwyczajach oraz codziennym życiu. Szczególnie ważne było przypomnienie dzieciom ich praw w oparciu o plakat i zdjęcia pt. „Prawa dziecka”.

1 czerwca to Międzynarodowy Dzień Dziecka. Również w naszej grupie ten dzień obchodzony był uroczyście. Wśród wesołych zabaw, tańców, konkursów i rywalizacji, a także dużej ilości uśmiechu przedszkolaki bawiły się w tym dniu. Nawet słoneczko swoimi promykami zaprosiło wszystkich na plac zabaw do zabawy. Dzieci wysłuchały złożonych przez nauczycielki serdecznych życzeń z okazji Ich święta oraz otrzymały przygotowane przez Rodziców wspaniałe prezenty, które wszystkim bardzo się podobały.  Każdy przedszkolak z uśmiechem szedł tego dnia do domu z przedszkola, gdzie z pewnością czekały na dzieci dalsze atrakcje.

zdjęcia


    DZIECI BYWAJĄ RÓŻNE – PRZYPOMNIENIE PRAW I OBOWIĄZKÓW DZIECKA 

 

W ostatnim tygodniu maja rozmawialiśmy o dzieciach zamieszkujących różne kontynenty. Dzieci bywają różne, ale wszystkie mają swoje prawa i obowiązki, które przypominaliśmy sobie w czasie zajęć i zabaw. Wiemy, że prawa dziecka do życia, rozwoju i miłości zawarte są w Konwencji o Prawach Dziecka. Konwencja gwarantuje prawa dziecka, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia. W każdym kraju obchodzony jest Dzień Dziecka, tak więc jest świętem międzynarodowym. W Polsce Dzień Dziecka obchodzimy 1 czerwca.

Omawiając cykl obrazków: „Dzieci z różnych kontynentów”, wzbogaciliśmy wiadomości na temat koloru skóry, wyglądu, ubioru dzieci mieszkających na całym świecie. Oglądaliśmy albumy, zdjęcia, fotografie oraz film: „Dzieci świata”. Wykonaliśmy loteryjkę obrazkową i potrafimy wskazać domy, w których mieszkają dzieci z określonej części kontynentu. W czasie układania historyjki obrazkowej: „Zabawy organizowane z okazji Dnia Dziecka”, wysuwaliśmy własne propozycje jak zorganizować ten dzień, żeby był wyjątkowy i niezapomniany dla wszystkich naszych przedszkolaków. Eksperymenty językowe zachęciły nas do tworzenia żartów językowych i sytuacyjnych, humorystycznych scenek na temat: „Spotkanie z wesołym kolegą”. Nauczyliśmy się na pamięć wiersza pt. „Bambo”. Śpiewaliśmy piosenkę pt. „Czy czarny, czy żółty?” płyta CD -Tańce dla dzieci oraz piosenkę „Dzieci całego świata – płyta CD – Rytmika w przedszkolu. Odtwarzaliśmy ruchem treść piosenki „Zwiedzamy świat” . Graliśmy na instrumentach. Korzystając z luster w łazience opisywaliśmy swój wygląd. Wykonywaliśmy upominek dla ulubionego kolegi, pamiętając o tym, żeby nikt nie został bez prezentu. W zabawach matematycznych porównywaliśmy wielkość, kształt, kolor różnych przedmiotów, mierzyliśmy odległość za pomocą stóp i tasiemek o różnej długości. Nie zabrakło także wesołych zabaw w ogrodzie przedszkolnym.

 

WIERSZ

 zdjęcia


DZIEŃ RODZINY
 
„Kochamy Was, kochamy całym sercem 
i radości chcemy dać wam jak najwięcej.
Nasze buzie uśmiechnięte, 
dziś  życzenia ślą przepiękne, 
żyj Mamusiu, żyj Tatusiu latek sto!”

Dnia 25 maja 2021 roku dzieci przedstawiły w przedszkolu część artystyczną przygotowaną z okazji „Dnia Rodziny”. Niestety z powodu pandemii bez udziału Rodziców. Śpiewaliśmy piosenki o mamie i tacie – „Lody poziomkowe”, „Kocham moją Mamę”, „Tato uśmiechnij się!”. Recytowaliśmy wiersze – Życzenia dla Mamy i Taty. Przedstawiliśmy inscenizację pt. „Kwiaty”. Nie zabrakło też Czerwonego Kapturka, który tym razem ominął babci dom i przyszedł tu do sali, żeby złożyć życzenia Rodzicom. Wykonaliśmy taniec przy piosence „Kwiatowy walczyk”. Przygotowane upominki dzieci zabrały do domów. Tam składając serdeczne życzenia wręczyły Rodzicom. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć  z uroczystości.

 zdjęcia


  MAMA, TATA I JA

 

„Mamo, Tato z okazji Waszego święta składamy serdeczne życzenia, zdrowia, wiele radości, spełnienia marzeń i snów!”.
 

W trzecim tygodniu maja skupiliśmy się w sposób szczególny na rodzinie. Chcieliśmy się przygotować do uczczenia zbliżającego się Dnia Mamy i Taty. Każde dziecko z radością opowiadało o swojej rodzinie. Uczyliśmy się w jaki sposób okazać uczucie i szacunek mamie i tacie. Wiemy jak należy zachować się w czasie ich pracy i odpoczynku. Omawiając tablicę graficzną pt. „Nasz dom” doceniliśmy jak wielką wartość ma możliwość bycia razem z rodziną. Słuchaliśmy opowiadania Joanny Papuzińskiej pt. „Jak nasza mama odczarowała wielkoluda?” ilustrowanego serią obrazków, rozmawialiśmy na temat treści utworu. Przenieśliśmy się do świata, w którym wszystko jest możliwe, a mama w magiczny sposób buduje i wzmacnia więzi, pomaga się zrelaksować. Inscenizowaliśmy utwór „Kwiatki na Dzień Matki” oraz bajkę „Czerwony Kapturek”. Recytowaliśmy wiersze „Moja mama jest kochana”, „Kochany tatuś”. Potrafimy złożyć życzenia rodzicom. Składaliśmy z części obrazki przedstawiające różne zawody, wiemy czym zajmują się nasi rodzice. W zabawach tematycznych odtwarzaliśmy czynności wykonywane przez rodziców. Potrafimy śpiewać piosenki o mamie i tacie: „Kocham Cię, ti amo, je t'aime” – Śpiewające Brzdące, „Lody poziomkowe”, „Kocham Mamę”, „Tato uśmiechnij się!” – Rytmika w przedszkolu. Tańczyliśmy walczyka przy piosence „Kwiatowy walczyk” – Śpiewające Brzdące. Malowaliśmy farbami na temat: „Moja rodzina”. Przygotowaliśmy upominki: koszyczki z różami oraz kwiatowe serduszka. W zabawach matematycznych określaliśmy długość, szerokość, odległość od siebie różnych przedmiotów. Bawiliśmy się w ciekawe zabawy ruchowe w sali i w ogrodzie przedszkolnym, rysowaliśmy kredą na tablicach w ogrodzie.

 zdjęcia


    WYPRAWA DO AFRYKI

 

W drugim tygodniu maja wybraliśmy się do Afryki, żeby poznać mieszkańców i zwierzęta przebywające na tym kontynencie. Oglądaliśmy albumy, fotografie, obrazki przedstawiające Afrykę oraz film dla dzieci „ Afryka”- (Dzieci Świata Odc.1 - "Jane - mała Masajka"). Potrafimy wskazać położenie Afryki na mapie świata oraz na globusie. Słuchaliśmy opowiadania „Wyprawa do Afryki, czyli spotkanie z Murzynkiem Bambo” - poznaliśmy życie ludzi na innych kontynentach oraz żyjące tam zwierzęta, wzbogaciliśmy zasób słownictwa dotyczący wyglądu środowiska, życia i zwyczajów zwierząt egzotycznych. Wiemy, że Afrykańczycy – mieszkańcy Afryki mają ciemną skórę, bujne, ciemne, kręcone włosy, duże usta. Ich domy budowane są z trawy, gliny, gałęzi. W Afryce zazwyczaj jest gorąco i brakuje wody, po którą Afrykańczycy muszą chodzić bardzo daleko. W związku z tym, że jest tam bardzo gorąco i sucho występuje wiele chorób i brakuje jedzenia. Rosną tam np. banany oraz bujna roślinność. Zamieszkują tam dzikie zwierzęta, jak lew czy tygrys. Afrykańczycy zaliczani są do rasy czarnej. Afryka znana jest z wesołych i energicznych tańców oraz śpiewów, dlatego tańczyliśmy i śpiewaliśmy piosenki o żywych rytmach: „Karawana” - płyta CD – 11), „Afryka” K. Komińska, (Śpiewające Brzdące”). Wykonaliśmy inscenizację ruchową do piosenki pt. „Krokodyl” K. Komińska. Rozpoznawaliśmy głosy zwierząt afrykańskich, naśladowaliśmy je. Na podstawie obrazków przedstawiających zwierzęta egzotyczne wyróżnialiśmy pierwszą głoskę oraz dzieliliśmy nazwy na sylaby. Wykorzystując materiałową atrapę samolotu wybraliśmy się w podróż do Afryki, w czasie której dzieci słuchały nagranego dźwięku silnika samolotu oraz wiersza Z. Bronikowskiej pt.: "Gdzie był Krzyś". Wiemy, że należy zakupić bilet i zając miejsce w samolocie według kodu przedstawionego na bilecie. Wiele radości sprawiło nam samodzielne zrobienie biletów. Wykonaliśmy album pt. „Afryka”. Farbą klejową malowaliśmy lwa, którego następnie wycinaliśmy i naklejaliśmy na kartkach z tłem dżungli. Z kolorowych piórek i modeliny zrobiliśmy papugę. W zabawach matematycznych porównywaliśmy wielkość zwierząt, określaliśmy ich położenie na wyznaczonej płaszczyźnie, segregowaliśmy według wyznaczonych cech, przeliczaliśmy w miarę możliwości dzieci. Rozwijaliśmy sprawność ruchową poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe w sali przedszkolnej oraz zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

 

 zdjęcia


   POZNAJEMY ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA W INTERNETU - KOMPUTER, LAPTOP, TABLET, TELEFON

 

W pierwszym tygodniu maja rozmawialiśmy w przedszkolu o komputerze i Internecie. Jak ważny jest to temat mieliśmy się okazję przekonać szczególnie w ostatnim czasie, kiedy to pandemia skłoniła nas głównie do nauczania i pracy zdalnej. Dowiedzieliśmy się, że Internet to sieć komputerowa, dzięki której różni ludzie mogą się łączyć z kim chcą, rozmawiać, wspólnie się bawić i uzyskać wiele ciekawych informacji. Można słuchać muzyki, oglądać filmy, grać, przesyłać pliki, robić zakupy, czy też wykonywać przelewy bankowe. Oczywiście niektóre opcje są dostępne tylko dla dorosłych, dlatego tak ważne jest poznanie zasad bezpiecznego i kulturalnego korzystania z sieci Internetowej.

Stworzyliśmy w zabawie z kłębka włóczki własną sieć Internetową i dowiedzieliśmy się, że sieć Internetowa łączy komputery na całym świecie. Potrafimy także właściwie się zachować w sytuacji zagrożenia w Internecie. Wiemy, z jakich elementów składa się komputer, co to jest stacja dysków, wirus komputerowy, klawiatura, myszka komputerowa. Potrafimy posługiwać się klawiaturą i myszką komputerową. Słuchaliśmy bajki o robocie Necio pt. „Nasz przyjaciel Necio”, który poprzez przedstawienie swoich przygód, pomógł nam w prosty sposób poznać zagrożenia związane z korzystaniem z urządzeń i Internetu.

Słuchaliśmy i śpiewaliśmy piosenki: „Fajnie w Internecie” oraz „Necio w Internecie”. Bawiliśmy się przy tej wesołej muzyce, naśladując ruchy robota.

Zrobiliśmy kolorowe memory. Projektowaliśmy monitor ekranowy własnego laptopa.

Wykonaliśmy pracę plastyczno – techniczną „Mój laptop, tablet, telefon”.

Na zakończenie każde dziecko otrzymało od Necia dyplom. Necio gratulował dzieciom opanowania podstawowych zasad bezpiecznego i właściwego korzystania z Internetu.

Poznaliśmy strony przyjazne dzieciom: www.necio.pl , www.sieciaki.pl.

 

 zdjęcia


 

   POLSKA NASZA OJCZYZNA

 

W związku ze zbliżającym się Dniem Flagi oraz Rocznicą Uchwalenia Konstytucji 3 MAJA przedszkolaki rozwijały zainteresowania naszą Ojczyzną. Zapoznały się z symbolami naszego kraju: godłem, flagą i hymnem. Śpiewały piosenki o fladze i symbolach narodowych. Nauczyły się jakie są kolory flagi Polski podczas wyklejania jej ze skrawków kolorowego papieru. Wiedzą, że godłem Polski jest biały orzeł na czerwonym tle. Potrafią odpowiednio zachować się podczas śpiewania hymnu narodowego. Samodzielnie wykonały także kotyliony, które potem zostały wykorzystane na uroczystej akademii, która była podsumowaniem projektu „Nasze polskie ABC”, realizowanego wspólnie z gr. I i III.  Podczas akademii odbył się konkurs recytatorski „Mali patrioci”. Nauczyły się także wiersza pt. „Katechizm polskiego dziecka” W. Bełzy.

 

WIERSZ

 zdjęcia


  WIOSENNE SPOTKANIA W OGRODZIE

 

W mijającym tygodniu przedszkolaki z grupy II poszerzały swoje wiadomości o wiosennym ogrodzie. Rozmawialiśmy o owadach, które możemy spotkać na wiosennej łące i w ogrodzie, ich wyglądzie. Z historyjki obrazkowej dowiedzieliśmy się, co bociany, które wróciły z ciepłych krajów robią w swoich gniazdach, jak wykluwają się ich młode. Śpiewaliśmy piosenki o wiośnie. Wykonaliśmy prace plastyczną pt. „Biedronki na łące”. Ćwiczyliśmy swój oddech poprzez dmuchanie na papierowe kwiatki leszczyny, wykonując wdech nosem a wydech ustami. Bawiliśmy się również w zabawy taneczne do różnego rodzaju muzyki, od klasycznej po dyskotekową. W tym tygodniu obchodziliśmy Dzień Ziemi, więc nie zapomnieliśmy także przypomnieć sobie zasady jak dbać o naszą Ziemię.

 

 zdjęcia


   WITAMY WIOSNĘ

 

W mijającym tygodniu wszystkie nasze zajęcia związane były z rozpoczynającą się nową pora roku – Wiosną. Uroczyście powitaliśmy wiosnę w ogrodzie przedszkolnym, gdzie razem z przedszkolakami z całego przedszkola spaliliśmy kukłę Pani Zimy – kolorową wykonaną ze słomy i bibuły Marzannę. Śpiewając piosenki i recytując wiersze o tematyce wiosennej, zachowując zasady bezpieczeństwa Marzanna została uroczyście pożegnana i mamy nadzieję że Pani Wiosna już zagości wśród nas. Oglądaliśmy historyjkę obrazkową o topiącym się w wiosennym słoneczku bałwanku, omawialiśmy cechy charakterystyczne wiosennej pogody. Poznaliśmy zwiastuny wiosny, nazywaliśmy pierwsze wiosenne kwiatki oraz ptaki, które wracają do nas z ciepłych krajów. Mówiliśmy także o zwierzętach, które budzą się z zimowego snu. Śpiewaliśmy wiosenne piosenki i tańczyliśmy wiosenne tańce. Wykonaliśmy pracę plastyczną pt. „Kolorowy ptak”.

Wykonaliśmy także kolorowe pisanki, które umieszczone będą w Miejskiej Bibliotece Publicznej Filia Nr 13.

 

         PIOSENKA

 zdjęcia


IDZIEMY DO SKLEPU

 

W minionym tygodniu przedszkolaki z wielkim zainteresowaniem wybrały się do sklepu na zakupy. Ale nie do prawdziwego sklepu, tylko do sklepiku w sali, który został zorganizowany z pudełek plastikowych po różnorodnych produktach. Dowiedziały się jakie rodzaje sklepów mamy, co się gdzie kupuje, a także zapoznały się z wyglądem polskich środków płatniczych: monet i banknotów. Każdego dnia wcielały się w role klientów i kasjerek, robiąc różnorodne zakupy. Używały zwrotów grzecznościowych i poprawnych nazw produktów.

Obejrzały historyjkę obrazkową „W sklepie”, z której dowiedziały się jak należy zachowywać się w sklepie, aby się nie zgubić, oraz do kogo należy zwrócić się o pomoc w razie potrzeby (kasjerka, ochroniarz). Układały obrazki z części ćwicząc percepcję wzrokową. Śpiewały piosenkę „Idziemy do sklepu” wymyślając do niej elementy taneczne. Wykonały pracę plastyczną pt. „Idziemy na zakupy” wyklejając skrawkami papieru kolorowego wybrane przez siebie produkty.

 

 zdjęcia


  POZNAJEMY ZWIERZĘTA WIEJSKIE

 

W ubiegłym tygodniu przedszkolaki przeniosły się na wieś. Poznały tam zwierzęta wiejskie, dowiedziały się jak nazywają się dzieci konia, krowy, świnki, kaczki, owcy, kozy. Rozpoznawały te zwierzęta wśród innych na obrazkach. Poznały nazwy miejsc, gdzie mieszkają – obora, stajnia, chlew, kurnik oraz ich wygląd. Wiedzą także co dają ludziom krowy (mleko), kury (jajka i mięso), owce (wełnę), świnki ( mięso). Ćwiczyły oddech podczas zabawy oddechowej „Koniki”. Wykonały pracę plastyczną „Na łące” oraz techniczną „Krówki”. Bawiły się do piosenki „Taniec zwierząt wiejskich” wymyślając kroki taneczne według własnego pomysłu. Dzieci wybrały się także do ogrodu przedszkolnego w poszukiwaniu oznak wiosny. Znalazły tam nieśmiało kwitnące pierwsze stokrotki oraz malutki listeczki tulipanów na rabatce przedszkolnej.

  zdjęcia


   ZAKŁADAMY ZIELONY KĄCIK W SALI

 

Jak co roku przedszkolaki oczekując na nadchodzącą wiosnę przygotowują w swojej sali „zielony kącik”. Tak i w tym tygodniu dzieci przyniosły do przedszkola nasiona rzeżuchy, kwiatów, cebulę, szczypiorek, ziarenka fasoli i zamieniły się w ogrodniczki i ogrodników. Z prawdziwym przejęciem umieszczały nasiona w doniczkach, dowiadywały się co jest potrzebne roślinom, aby mogły urosnąć. Szukały w sali odpowiedniego, nasłonecznionego miejsca, aby roślinki miały jasno i podlewały je. Przez cały tydzień opiekowały się swoimi podopiecznymi i obserwowały czy już pojawiają się zielone części roślin. Układały w odpowiedniej kolejności historyjkę obrazkową „Zgubione ziarnko fasoli”, z której dowiedziały się jak wyglądają kolejne etapy wzrostu tej rośliny. Śpiewały piosenkę „Jestem sobie ogrodniczka” i wymyślały elementy taneczne i rytmiczne do melodii tej piosenki.       

Mamy nadzieję, że nasze roślinki urosną i będziemy mogli zrywać zielone części cebulki i szczypiorku oraz rzeżuchę i degustować samodzielnie wyhodowane witaminki w przedszkolu.

  zdjęcia


PODWODNY ŚWIAT

 

Tym razem przedszkolaki wyruszyły w podróż w głębiny mórz. Zapoznały się ze zwierzętami żyjącymi pod wodą, potrafią rozpoznać i nazwać kilka zwierząt zamieszkujących wody morskie: płaszczkę, delfina, rekina, żółwia, meduzę, kraba, ośmiornicę a także ryby. Zabawy w rozpoznawanie i nazywanie tych zwierząt sprawiły dzieciom ogromna frajdę. Wykonały obrazek pt. „Rybka” wykorzystując do tego zużytą płytę CD. Malowały farbami kartkę, przedstawiającą wodę, w której umieściły złożoną przez siebie z części postać rybki. Przeliczały także kolorowe kartoniki, określając ich wielkość i kolor w dostępnym sobie zakresie. Najwięcej radości sprawiła dzieciom zabawa pt. „Rybki w morzu” z wykorzystaniem kolorowej chusty animacyjnej.

 

  zdjęcia


  PODRÓŻ W KOSMOS. KTO TO JEST KOSMONAUTA?

 

W minionym tygodniu dzieci z grupy drugiej wybrały się w podróż w kosmos. Poznawały nazwy planet i ich wygląd, dowiedziały się, że w centrum wszechświata znajduje się słońce i wszystkie planety a także Ziemia, na której mieszkamy krążą wokół słońca. Bawiliśmy się w  „wędrówkę planet” wokół słońca, wybraliśmy się w wirtualna podróż w kosmos, aby dokładnie obejrzeć wszechświat. Dowiedzieliśmy się także, że ludzie organizują loty w kosmos rakietami kosmicznymi, a Ci którzy lecą nazywają się kosmonautami.  W zabawie „Kto mieszka w kosmosie?” szukaliśmy na zakodowanej planszy istot, które spotkamy na ziemi i w przestrzeni kosmicznej. Tworzyliśmy muzykę kosmiczną z użyciem instrumentów perkusyjnych. Wykonaliśmy  z figur geometrycznych rakietę kosmiczną a także wykorzystaliśmy rolki papierowe, aby polecieć w przestworza rakietami własnoręcznie z nich wykonanymi.

 

zdjęcia


   NASI SKRZYDLACI PRZYJACIELE

 

Kiedy zima wokoło i wszędzie dużo śniegu nasi przyjaciele ptaki nie mają czym się pożywić. Dlatego my ludzie musimy im pomagać zimową porą. Przedszkolaki w mijającym tygodniu omawiały, w jaki sposób możemy pomóc ptaszkom w przetrwaniu zimy. Obejrzały historyjkę obrazkową „O wróbelku Elemelku, pustym brzuszku i rondelku” w oparciu o opowiadanie H. Łochockiej, z której dowiedziały się w jaki sposób dzieci z przedszkola pomogły wróbelkowi. Wiedzą, co to jest karmnik i jakie ziarna należy do niego wsypać, aby ptaki mogły się posilić. Same wsypały do karmnika w ogrodzie przedszkolnym przyniesione ziarenka dla ptaszków i codziennie obserwowały, jak ptaszki jedzą. Przeliczały także sikorki i gile i umieszczały je w karmniku, utrwalając położenie przedmiotów w przestrzeni i używanie określeń: na, pod, obok, w.  Wykonały także pracę plastyczną pt. „Ptaki”, wyklejając sylwety ptaków plasteliną. Przedszkolaki postanowiły, że będą całą zimę pomagać ptaszkom.

 

zdjęcia


  BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU

 

Aby miło spędzać czas zimową porą, należy pamiętać o tym jak bezpiecznie bawić się na śniegu, aby zabawa nie sprawiła nikomu bólu. Dlatego w ubiegłym tygodniu przedszkolaki z grupy drugiej przypominały sobie zasady bezpieczeństwa zimową porą. Mówiliśmy także o tym, jakie dyscypliny sportowe uprawiamy zimą i w jakie zabawy można bawić się na śniegu. Wykonano pracę plastyczną „Bałwanek”.

Odbył się również Bal Karnawałowy. W naszej sali pojawiło się mnóstwo postaci z bajek, które miło spędziły czas na tańcach, zabawach i konkursach. Chętne dzieci wykonały „Baloniki”, które można obejrzeć w galerii Biblioteki Miejskiej Filia Nr 13 w Tarnowie.

 

  zdjęcia


KOCHANA BABCIU, KOCHANY DZIADKU!

 

W ubiegłym tygodniu przedszkolaki rozmawiały o swojej rodzinie, a w szczególności o swoich ukochanych Babciach i Dziadkach, których jak co roku nie mogły gościć w przedszkolu z okazji Ich Święta. Nauczyły się szacunku dla osób starszych, wiedzą, że należy Im pomagać.  Oglądały zdjęcia babć i dziadków z różnych czasopism. Przygotowały dla Nich upominki. Nauczyły się także śpiewać piosenkę „Kochana Babciu, Kochany Dziadku”, tańczyć „Taniec z chustami”. Nauczyły się na pamięć wiersza „Życzenia dla Babci i Dziadka”, który wyrecytowały swoim Babciom i Dziadziom, wręczając im upominki.

 

BABCIU, DZIADKU WIEM

                                                                                                                                                                    zdjęcia


 ZIMA

 

W tym tygodniu skupiliśmy się na poszukiwaniu zimy. Poznaliśmy zjawiska typowe dla tej pory roku i ich nazewnictwo. Podczas spacerów dookoła przedszkola i pilnych obserwacji odnajdywaliśmy zimowe eksponaty m.in. sople lodowe, zamarznięte kałuże i szron. Wiemy już jak powinien wyglądać ubiór dostosowany do zimowej aury. Podczas zajęć plastycznych wykonaliśmy koronkowego bałwanka, a śnieg i zabawę z nim związaną zastąpiliśmy wykonaną przez nas specjalną zimową masą plastyczną.

zdjęcia


URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE

 

W drugim tygodniu grudnia dzieci z grupy II uczyły się na temat urządzeń elektrycznych. Rozmawialiśmy o istotnym znaczeniu prądu w naszym życiu. Dowiedzieliśmy jakie zagrożenie niesie za sobą niewłaściwe korzystanie z urządzeń elektrycznych. Wiemy jak bezpiecznie korzystać z urządzeń pod nadzorem osoby dorosłej. Poznaliśmy przedmioty, które wykorzystywano zanim wynaleziono ich odpowiednik elektryczny. Wykonaliśmy prace plastyczną – "Urządzenie elektryczne: żelazko". Dzięki gościnnej wizycie robota Robiego dowiedzieliśmy się, iż wiele urządzeń działa według ustalonego kodu. Kodowanie to świetna zabawa, która sprawiła nam wiele radości.

 zdjęcia


  ŚWIĘTY MIKOŁAJ

 

W tym tygodniu przygotowywaliśmy się na przyjście Świętego Mikołaja. Poznaliśmy jego historię i wiele ciekawostek z nim związanych. Dowiedzieliśmy się jak ważne jest dzielenie się z innymi i obdarowywanie najbliższych nie tylko prezentami, ale również dobrymi uczynkami. Podczas zajęć plastycznych wykonaliśmy portret naszego wyczekiwanego gościa. W trakcie spotkania z Mikołajem wyrecytowaliśmy wierszyk i zaśpiewaliśmy piosenkę przygotowaną specjalnie dla naszego gościa. Na koniec, Święty Mikołaj obdarował nas zasłużonymi prezentami.

zdjęcia


     PRZYJACIEL

 

W ubiegłym tygodniu mówiliśmy o tym, jak być dobrym kolegą. Omawialiśmy, jak należy się zachowywać, aby mieć przyjaciół, jakich "grzecznych, czarodziejskich" słów używać. Bawiliśmy się na ścieżce sensorycznej pod hasłem "Idę z przyjacielem".

Obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia i z tej okazji każde dziecko wykonało Misia dla swojego przyjaciela. Ćwiczyliśmy także percepcję wzrokową podczas składania z części obrazków misiów, które są naszymi przyjaciółmi do przytulania.   

zdjęcia


  SZARUGA JESIENNA

 

Przedszkolaki cały tydzień zapoznawały się z charakterystycznymi cechami przyrody późną jesienią.  Wymieniały charakterystyczne dla listopada elementy pogody, zapoznały się z ich symbolami. Śpiewały piosenki o tematyce jesiennej, tworzyły akompaniament do słuchanej muzyki z wykonanych własnoręcznie grzechotek, stworzyły prace plastyczną pt. „Plastelinek pod parasolem”. Radośnie bawiły się w zabawy taneczne z serii „Pod parasolem”.     

                                                                                                                                                                                                                                          zdjęcia


  JESIENNE SPOTKANIE Z BAJKĄ

 

W ramach realizacji tematu, dzieci z naszej grupy dowiedziały się w jaki sposób powinny korzystać z książek. Nauczyliśmy się jak zbudowana jest każda bajeczka. Dzięki bacznej obserwacji zgromadzonych książeczek w naszej przedszkolnej biblioteczce, byliśmy w stanie posegregować je według kształtu i wielkości. W ramach zajęć plastycznych każde z dzieci samodzielnie wykonało kolorową zakładkę do książki. Świat bajek jest niesamowity.

zdjęcia


Dzieci i kolory ? UczacInaczej.plKOLOROWE ZABAWY

 

Podczas zajęć przypomnieliśmy sobie nazwy wszystkich znanych nam zabawek. Każde z dzieci wypowiadało się na temat swojej ulubionej zabawki. Rozpoznaliśmy je przez dotyk, opisywaliśmy wygląd oraz przeznaczenie danego przedmiotu. Klasyfikowaliśmy zabawki według koloru, wielkości i przynależenia do danego kącika zabawek. Wspólnie ustaliliśmy zasady korzystania z zabawek. Wykonaliśmy również pracę plastyczną – „ Moja ulubiona zabawka”.

zdjęcia