Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Kontrast
Strona głowna  /  GRUPA I
GRUPA I

 

    BAJKI I BAJECZKI

 

Aby zachęcić maluchy do oglądania, a w przyszłości czytania książek, w minionym tygodniu rozmawialiśmy o bajkach i baśniach Dzieci opowiadały o swoich ulubionych książeczkach, które czytają im rodzice. Uczyły się tym samym wypowiadać w sposób zrozumiały dla otoczenia i słuchać, kiedy mówią inni. Poznały dwie piosenki pt. „Baśnie” sł. i muz. B. Forma, „Bajeczki” oraz wiersz Z. Dmitrocy „Skąd się biorą bajki?”. Maluchy brały udział w różnych zabawach o tematyce bajkowej, takich jak Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy, wcielanie się w role poznanych bohaterów, bajkowe ćwiczenia gimnastyczne oraz zagadki. Miały okazję poznać historię Kopciuszka, Czerwonego Kapturka oraz Jasia i Małgosi. Uczyły się uważnie słuchać opowiadań czytanych przez nauczyciela, oglądały książki i szukały w nich znanych i rozpoznawały bohaterów: Kota w butach, Królową Śniegu, Kopciuszka, Jasia i Małgosię, Trzy świnki, Kubusia Puchatka oraz dobierały elementy charakterystyczne dla niektórych z nich. Dzieci wykonały prace plastyczną pt. „Bajkowe postacie” oraz dodatkową pracę plastyczną przedstawiającą zamek dla bajkowych postaci. Z pomocą smoków dzieci utrwalały znajomość kolorów, wyszukiwał w sali przedmioty w danym kolorze oraz pomagały Kopciuszkowi posegregować kolorowe pomponiki zgodnie z kolorem.

zdjęcia


   ZIMA W LESIE

 

W tym tygodniu przenieśliśmy się do zimowego lasu, maluchy oglądały zimowe ilustracje i zwracały uwagę na wygląd drzew oraz sytuację zwierząt. Dzieci odszukiwały i rozpoznawały zwierzęta na obrazkach, wiedzą jak wygląda sarna, dzik, zając, wróbel oraz sikorka. Znają także, ich ulubione przysmaki oraz wiedzą co to jest karmnik a co paśnik. Podczas wykonywania pracy plastycznej pt. „Leśne zwierzęta” dzieci poznały nową technikę malowania farbą za pomocą miękkiej gąbki. Maluchy doskonaliły motorykę małą w trakcie lepienia i ugniatania w dłoniach plasteliny, którą wyklejały oczy, nos, uszy wybranych leśnych zwierząt. Dzieci doskonaliły umiejętność położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, stosowały określenia: na, pod, w z wykorzystaniem papierowych sylwet ptaków, a następnie przeliczały ptaki w dostępnym zakresie. Utrwalane były kolory podczas ćwiczeń i zabaw gimnastycznych. Dzieci nauczyły się śpiewać piosenkę pt. „Biały walczyk”.

 

WIERSZ

zdjęcia


BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU I LODZIE

 

W drugim tygodniu lutego rozmawialiśmy na temat zimowych sportów. Dowiedzieliśmy się, co można robić zimą na śniegu i lodzie oraz jak bezpiecznie używać i jeździć na sankach, nartach i łyżwach. Kształtowaliśmy umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie ilustracji. Ocenialiśmy zachowania bohaterów występujących na obrazkach oraz w opowiadaniach. Wzbogacaliśmy słownictwo, utrwalaliśmy nazewnictwo sportów zimowych i niezbędnych sprzętów do ich uprawiania. Odróżnialiśmy miejsca bezpieczne i niebezpieczne do uprawiania sportów zimowych. Wiemy już, że jeździmy na łyżwach tylko i wyłącznie na lodowisku i trzymamy się z daleka od jezior. Jeśli chcemy pojeździć na sankach wybieramy górki daleko od ulicy i samochodów. Wykonaliśmy też wspólnie dodatkowa prace plastyczno-techniczną pt. „Łyżwy i lodowisko”. Rozwijaliśmy też kompetencje cyfrowe podczas zabawy z matą do kodowania oraz z wykorzystaniem kolorowych kubeczków. Dzieci poszerzały swoją wyobraźnię, kształtowały logiczne myślenie oraz czerpały radość ze wspólnej zabawy nowym materiałem.

zdjęcia


     W KARNAWALE SAME BALE

 

„W karnawale same bale” -postanowiliśmy troszeczkę dłużej zatrzymać się w tematyce karnawałowej i dowiedzieć się czegoś więcej na temat karnawału. W minionym tygodniu dzieci dowiedziały się, co oznacza słowo karnawał, bal maskowy, bal karnawałowy. Maluchy wzbogaciły swoje słownictwo o takie wyrazy jak: serpentyny, girlandy, konfetti. Dzieci na podstawie ilustracji i historyjki obrazkowej rozwijały spostrzegawczość i umiejętność interpretowania zdarzeń przedstawionych na obrazkach. Kształtowały umiejętność logicznego myślenia, kojarzenia faktów oraz uczyły się wypowiadać na dany temat. Przedszkolaki słuchały z uwagą wiersza Z. Dymitrocy pt. „W karnawale, w karnawale” i uczyły się go na pamięć. Wykonały prace plastyczną pt. „Maska karnawałowa”, ich zadaniem było jak najpiękniej ozdobić ją cekinami i kamyczkami. Dzieci rozwijał również umiejętność przeliczania elementów w zakresie liczby 4.

 

WIERSZ

zdjęcia


  PASOWANIE/ POZNAJEMY ZAWODY/ BAL KARNAWAŁOWY

 

Miniony tydzień dostarczył maluchom wiele wrażeń i emocji. W poniedziałek odbyła się długo wyczekiwana przez wszystkich Uroczystość Pasowania na Przedszkolaka. Dzieci oficjalnie uzyskały miano prawdziwego Przedszkolaka. W kolejnych dniach dzieci poznały prace kucharza, wiedzą już jak wygląda jego strój oraz jak nazywają się potrzebne przedmioty mu do gotowania naszych ulubionych dań. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną pt. „Co dobrego na obiadek?”. Bajkowe stroje, kolorowy wystrój sali i wesoła muzyka– w takiej atmosferze bawiły się przedszkolaki z grupy pierwszej podczas tegorocznego balu karnawałowego, który odbył się w czwartek. Dzieci tego dnia miały okazję przebrać się za różne postacie z bajek i nie tylko. Na balu można było spotkać: wróżki, księżniczki, strażaków myszki a nawet kota i lisa, Spider- Mana i wiele innych postaci. Przedszkolaki świetnie bawiły się w rytm muzyki porywającej do tańca oraz brały udział w konkursach. Bajkowa atmosfera na długo pozostanie w pamięci naszych przedszkolaków.

zdjęcia 


   ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA

 

21 i 22 stycznia to dni szczególnie poświęcone naszym BABCIOM I DZIADKOM. W miniony tygodniu rozmawialiśmy o rodzinie, dowiedzieliśmy się skąd się biorą babcie i dziadkowie oraz jakie relacje łączą dziadków z wnukami i rodzicami. Pomogło nam w tym wspólnie stworzone drzewo genealogiczne. Dzieci oglądały ilustracje przedstawiające bawiące się dzieci z dziadkami i starały się opowiadać jak one spędzają czas ze swoimi babciami i dziadkami. Maluchy nauczyły się śpiewać piosenkę pt. „Babciu, droga Babciu” oraz wykonały laurki dla swoich dziadków, wszyscy bardzo się starali aby ich prace były najpiękniejsze. Dzieci układały również obrazki dla babci i dziadka z mozaiki geometrycznej, utrwalały w pamięci kształt koła, trójkąta i kwadratu.

 

BABCIA I DZIADEK

zdjęcia


   PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA

 

Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia- pod takim hasłem upłyną maluchom mijający tydzień. Dzieci zostały wprowadzone w tematykę związaną ze świętami i tradycją wykonywania ozdób choinkowych. Maluchy uważnie wysłuchały jak wykonać ozdobny łańcuch z kolorowych pasków papieru i bardzo chętnie przystąpiły do pracy. Efekty naszej wspólnej pracy prezentujemy na choince. W kolejnych dniach dzieci utrwalały znajomość kolorów, układały świąteczne obrazki z części, klasyfikowały przedmioty według wielkości, kształtu i koloru oraz układały z kółek i płatków śniegu rytmy. Podczas zajęć muzycznych dzieci śpiewały piosenkę pt."Siedem reniferów", która bardzo im przypadła do gustu.

zdjęcia


   IDZIE DO NAS PANI ZIMA

 

W drugim tygodniu grudnia rozmawialiśmy na temat zbliżającej się do nas zimy. Dzieci oglądały z uwagą zimowe ilustracje, starały się opowiadać własnymi słowami jak wygląda zima oraz nazywały czynności wykonywane na obrazkach. Dowiedziały się także, skąd się bierze śnieg i jak wyglądają płatki śniegu. Utrwalały części ciała do muzyki z wykorzystaniem papierowych płatków śniegu oraz rozwijały umiejętność przeliczania bałwanków i sanek w zakresie liczby 3. Dzieci wykonały również pracę plastyczną pt. „Zimowy bałwanek” i tym samym doskonaliły precyzję ruchów rąk oraz umiejętność posługiwania się klejem.

zdjęcia


Zdjęcia i animowane gify z święty Mikołaj I Renifery ~ Gifmania   CZEKAMY NA MIKOŁAJA

 

4 grudnia nasze przedszkole odwiedził Święty Mikołaj, radości nie było końca. Mikołaj obdarował wszystkie dzieci pięknymi prezentami. Dzieci przez cały tydzień przygotowywały się na wizytę długo wyczekiwanego gościa. Uczyły się recytować wiersz na przywitanie Mikołaja oraz śpiewały piosenkę pt. „Mikołaj czeka już od wczoraj”. Poznały również historię Mikołaja i wiele ciekawostek z nim związanych, układały i starały się opowiadać historyjki obrazkowe oraz rozpoznawały ukryte zabawki po dotyku. Wykonały również prace plastyczną przedstawiającą Mikołaja z długą brodą. Żegnając Mikołaja dzieci obiecały, że w przyszłym roku także będą grzeczne i zaprosiły go do odwiedzenia naszego przedszkola za rok.

zdjęcia


      DZIEŃ MISIA

 

W tym tygodniu obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Trudno sobie wyobrazić dzisiejszy świat bez pluszowego misia. Jest towarzyszem dzieci i dorosłych w świecie beztroskiej zabawy oraz przyjacielem - powiernikiem najwiekszych sekretów i tajemnic. W tym roku nie mogliśmy do przedszkola przynieść swoich pluszowych maskotek. Zastąpiliśmy je papierowymi misiami, które dzieci wymalowały farbami i ozdobiły. Dzieci słuchały bajek o misiach, recytowały wiersze, śpiewały piosenki, tanczyły i uczestniczyły w zabawach kołowych. 

zdjęcia


    ROBI SIĘ CORAZ CHŁODNIEJ 

 

Pod takim hasłem maluchy poznawały zmiany zachodzące w pogodzie późną jesienią. Dzieci uczyły się jak ważny jest dobór odpowiedniego stroju do zmieniających się warunków atmosferycznych. Utrwalały nazewnictwo i kolejność zakładania poszczególnych części garderoby. Dzieci tańczyły i śpiewały piosenkę pt. "Tańczące kalosze" oraz wykonały różnymi technikami pracę plastyczną, przedstawiającą zjawiska atmosferyczne.

zdjęcia


    TARNÓW - MOJE MIASTO

 

Dzieci z grupy pierwszej w ubiegłym tygodniu poznawały swoją miejscowość. Na podstawie zdjęć, widokówek i prezentacji multimedialnej rozpoznały ważne miejsca znajdujące się w Tarnowie. Poznały herb Tarnowa i jego znaczenie, wiedzą z jakich elementów się składa i co one oznaczają. Aby utrwalić sobie obraz herbu dzieci wykonały pracę plastyczną. 

zdjęcia


  OBCHODZIMY ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI

 

Dzieci  podczas zajęć poznały Symbole naszej Ojczyzny, wiedzą jak wygląda  Godło Polski i  Flaga oraz rozpoznają barwy narodowe. Maluchy w dniu 10 listopada o  symbolicznej godzinie 11:11  dołączyły po raz pierwszy  do Ogólnopolskiej akcji "Szkoła do hymnu", i odśpiewali zwrotki hymnu narodowego. Celem inicjatywy jest zachęcenie dzieci do wspólnego przeżywania Narodowego Święta Niepodległości oraz kształtowanie  postaw patriotyczno-obywatelskich i szacunku wobec polskich symboli narodowych.

zdjęcia


MIESZKAŃCY LASU 2X24 | Puzzle dla dzieci | Puzzle | Produkte | pl | MIESZKAŃCY  LASU 2X24       MIESZKAŃCY LASU

 

 W ostatnim tygodniu października przedszkolaki z grupy pierwszej poznawały mieszkańców lasu. Potrafią już wskazać i nazwać zwierzęta, które mieszkają w lesie. Dzieci wykonały też prace plastyczną pt. „Jeż”.

 

zdjęcia

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2021-02-26